نمایشگاه تولیدات داخلی و مشارکت دانش در شهر مزارشریف برگزار شد

نمایشگاه تولیدات داخلی و مشارکت دانش توسط اتاق تجارت و سرمایه گذاری بلخ و حمایت دفتر سازمان بین المللی کار (ILO) در تالار مرمرین شهر مزارشریف برای سه روز برگزار گردید.
در محفل گشایش این نمایشگاه به تاریخ 11 اسد، هیات رهبری اتاق بلخ، محترم اسد الله اسدی رئیس کمیته حل منازعات و محترم احمد شکیب اکبری آمر اجرائیه اتاق این ولایت، مقامات و روسای دوایر دولتی ولایت بلخ، مسوولان دفتر سازمان بین المللی کار خانم چیهوکو اسادا میاکاوا رئیس منطقوی دفتر ILO در آسیا، محترم داکتر رامین بهزاد رئیس دفتر ILO در افغانستان، جنرال قونسل های کشورهای خارجی مقیم مزارشریف، دفاتر خارجی و دونر ها، تجار ملی، صنعت کاران و سرمایه گذاران اشتراک داشتند.
 
آقای اسدالله اسدی، برگزاری همچو نمایشگاه ها را زمینه خوب معرفی محصولات داخلی، تبادل معلومات، شناخت و نوآوری های جدید و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات ملی خوانده، افزود: خوش بختانه ولایت بلخ به نسبت دارا بودن امنیت خوب و فضای مناسب در برگزاری نمایشگاه ها و معرفی محصولات داخلی پیشگام می باشد. وی، از روسای مؤسسات و ادارات دولتی تقاضا به عمل آورد که در خریداری و تدارکات ادارات شان، تولیدات داخلی را بخاطر رشد صنعت کشور، ترجیح دهند؛ واردات تعرفه های گمرکی محصولات مشابه حدود 60 قلم از تولیدات داخلی را که بخود کفایی مصرف داخلی دست یافته اند، افزایش دهند.
 
آقای اسدی علاوه کرد که اتاق بلخ همواره تلاش می ورزد تا با برگزاری همچو برنامه ها، زمینه رشد تولیدات داخلی را فراهم سازد.
محترم نورالهادی ابو ادریس معاون مقام ولایت بلخ، از حمایت دولت از سکتور خصوصی، تاجران و سرمایه گذاران سخن گفته، استفاده از تولیدات داخلی و دوباره فعال شدن فابریکات و کارخانه های داخلی را برای اشتغالزایی و کار آفرینی امر مهم و ارزشمند خواند.
 
خانم میاکاوا رئیس منطقوی دفتر (ILO) در آسیا، از برگزاری این نمایشگاه توسط اتاق تجارت و سرمایه گذاری بلخ استقبال نموده و از همکاری متدوام سازمان بین المللی کار از سکتور خصوصی جهت اشتغالزایی و کار آفرینی برای مردم افغانستان، اطینان داد.
 
قابل ذکر است، این نمایشگاه شامل 70 غرفه میباشد که از آنجمله در 35 غرفه خانم های تجارت پیشه تولیدات خود را به نمایش گذاشته اند و در سایر غرفه ها تاجران و صنعت کاران محصولات و تولیدات داخلی از قبیل: فرآورده های زراعتی، ماشین آلات، عرضه خدمات زراعتی، صنایع کوچک و متوسط، لوازم بهداشتی، صنایع دستی و لوازم خانگی را به نمایش گذاشته اند.