سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با شماری از بازرگانان هِنگ و رئیس موسسه بین المللی تغذیه و تعلیم دیدار و گفتگو کرد

محترم شفیق الله عطایی سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، با حضور داشت محترم میروس هوتک معاون مالی و اداری هیات عامل و مسوول انکشاف صادرات و سرمایه گذاری اتاق با محترم ولید روشن رئیس موسسه بین‌المللی تغذیه و تعلیم (NEI) و شماری از بازرگانان هِنگ به خاطر ایجاد تسهیلات در کار و بار شان دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار آقای عطایی ضمن اظهار خوش آمدید به اشتراک کنندگان این نشست، گفت: اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان به ادامه نشست های قبلی اش درمورد روند آزمایش هِنگ در داخل کشور، همیشه تلاش ورزیده است تا برای صادر کنندگان محصولات افغانستان به ویژه هنگ زمینه آزمایش محصولات را در داخل کشور فراهم کند.
 
وی ابراز امیدواری کرد با آغاز فعالیت این آزمایشگاه مشکلات که سد راه صادرکنندگان هِنگ به هندوستان وجود داشت از میان برداشته شود و به زودی تفاهم نامه سه جانبه را نیز میان اتاق تجارت و سرمایه گذاری، وزارت صنعت و تجارت و مؤسسه بین‌المللی تغذیه و تعلیم به امضاء می رسانند.
 
آقای هوتک در این کنفرانس اطمینان داد که پس از بررسی و ارزیابی های دقیق، این تفاهم نامه پس از شریک ساختن آن با وزارت صنعت تجارت از سوی بازرگانان هنگ به روز چهارم عید قربان با شرکت متذکره به امضاء می رسد.
 
در پایان این نشست، آقای روشن رئیس موسسه‌ بین المللی تغذیه و تعلیم با ابراز خرسندی از فعال سازی آزمایش هنگ در داخل کشور اطمینان داد که تلاش می ورزد با گذشت زمان در بهای آزمایش این محصول نیز کاهش بیاورند.
 
وی گفت که مؤسسه‌ افغانستان تلاش می ورزد تا در هنگام آزمایش هنگ، برای بازرگانان کشور زمینه آن را فراهم نمایند تا دیگر با چالش در هنگام صادارت شان به هند روبرو نشوند.