دیدار معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری از فابریکه کمپل سازی پکتیکا

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حالیکه محترمان: عبدالجبار صافی رئیس انجمن صنایع افغانستان و زربت خان رئیس فابریکه کمپل سازی پکتیکا ایشان را همراهی میکردند، از پیشرفت کارها، تآسیسات و ماشینری فابریکه کمپل سازی پکتیکا واقع ناحیه ۹ شهرکابل دیدن به عمل آورد.
 
محترم زربت خان، تشریف آوری معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان را به فابریکه متذکره خیر مقدم گفته، از همکاری همه جانبه اتاق و حکومت در قسمت تشویق تاجران جهت سرمایه گذاری در کشور قدردانی کرده، افزود: تولیدات فابریکه کمپل سازی پکتیکا بنا بر عدم حمایت حکومت گذشته از فعالیت باز مانده بود، اما با آمدن حکومت جدید و حمایت های آن از سرمایه گذاری ها در کشور توانستیم به تولیدات خود آغاز کنیم.وی افزود، تولیدات ما مطابق به ستندرد های بین المللی بوده که بیش از 15 میلیون دالر امریکای در آن سرمایه گذاری صورت گرفته است و به تعداد زیادی از هموطنان ما در آن مشغول کار میباشند. ایشان، مشکلات عمده خویش را در زمینه نبود برق کافی از سوی ریاست بریشنا خوانده و از رهبری اتاق و حکومت خواست که در قسمت حل مشکلات شان توجه جدی نمایند.
محترم محمد یونس مهمند، ضمن ابراز قدردانی از آقای زربت خان بابت سرمایه گذاری شان در کشور، نقش همچون فابریکات را در رشد اقتصاد، ایجاد اشتغال و کاهش واردات کمپل به کشور مهم خوانده و از رئیس فابریکه مذکور خواست که تولیدات خویش را مطابق به ستندرد های بین به بازار عرضه نمایند.
آقای مهمند، از همکاری سکتور خصوصی با دولت در قسمت ایجاد اشتغال و باز سازی کشور اطمینان داده و از تمام مسوولان دوایر دولتی و هموطنان کشور خواست که از تولیدات داخلی کشور استفاده نمایند، تا صنعت تولیدی کشور توسعه یابد.
معاون اول اتاق، پنبه را از اقلام مهم زراعتی کشور خوانده و از مسوولان فابریکات تولیدی خواست که از فرا آورد های زراعتی داخلی در تولید محصولات خویش استفاده نمایند. وی، از همکاری همه جانبه اتاق تجارت و سرمایه گذاری در قسمت حل مشکلات فابریکات تولیدی و جلب سرمایه گذاری های خارجی در کشور اطمینان داد.
محترم عبدالجبارصافی، از رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری بابت تدویر کنفرانس های ملی و بین المللی جهت جلب سرمایه گذاری در کشور قدردانی کرده و نقش همچون فابریکات را در خودکفایی کشور مهم تلقی نمود. وی، از رهبری حکومت خواست که تسهیلات بیشتری تجاری را به تاجران و سرمایه گذاران مهیا سازد.
 
 
 
شنبه، ۲۸ میزان ۱۴۰۳