دیدار معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری با رئیس و دوکانداران مارکیت چقرک و تاجران مواد اولیه کشور

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حضور داشت محترم حمیدالله قاسمی یکتن از تاجران مطرح کشور با محترم فخرالله احمدی رئیس مارکیت چقرک و جمعی از وارد کنندگان مواد اولیه به ویژه برنج دیدن کرده و مشکلات ایشان را استماع نمود.
 
محترم فخرالله احمدی و وارد کنندگان مواد اولیه، تشریف آوری معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان را خیر مقدم گفته و مشکلات عمده شانرا در قسمت افزایش مالیات گمرکی بالای مواد اولیه به ویژه لوبیا، نخود، برنج و اخذ مالیات دوکانداران طبق سالهای گذشته با آقای مهمند شریک ساخته و از ایشان خواست که مشکلات آنان را با ادارات ذیربط حکومتی شریک سازد.
محترم مهمند، نقش تاجران را در چرخش اقتصاد و ایجاد اشتغال و همچنان آبادی یک کشور مهم خوانده و از تمام تاجران مواد اولیه و مواد سوخت خواست که با رسیدن سرمای زمستان نرخ قیم را کاهش دهند. وی، از تمام تاجران خواست که مالیه شانرا به وقت معین آن پرداخت نمایند.
آقای مهمند، محصولات زراعتی را بزرگترین تولیدات داخلی کشور خوانده و مسدود ساختن بنادر از سوی پاکستان را خلاف کنوانسیون بین المللی ترانزیت عنوان کرد. وی، از تمام هموطنان کشور خواست که در محافل شان از تولیدات داخلی استفاده نمایند تا تولیدات داخلی کشور حمایت گردد.
معاون اول اتاق، فرصت های کنونی کشور را بستر خوبی سرمایه گذاری خطاب نموده و از تمام تاجران اشتراک کننده خواست که به گونه مشترک در قسمت فارم مالداری سرمایه گذاری نمایند.
محترم مهمند، اتاق تجارت و سرمایه گذاری را پل مستقیم میان دولت و سکتور خصوصی دانسته و از تاجران خواست که مشکلات شانرا به شکل کتبی به اتاق بسپارند، تا اتاق در قسمت حل مشکلات آنان با همکاری ادارات ذیربط حکومتی گام های عملی را بردارد.
آقای مهمند، تاپی را یکی از پروژه بزرگ زیربنایی کشور خوانده و همچون پروژه ها را در ایجاد اشتغال و خود کفایی کشور مؤثر تلقی نموده و روی اتحاد و اتفاق تمام تاجران کشور تاکید نمود.
معاون اول اتاق، در رابطه به بیانیه مقام رهبری حکومت مبنی بر ایجاد تسهیلات و توزیع زمین برای آنعده از تاجران که در کشور سرمایه گذاری کرده و میکنند یاد آورشد، امنیت سرتاسری منع کشت کوکنار و از بین رفتن فساد اداری را دستاورد های مهم حکومت طی سه سال گذشته خوانده، افزود: " این دستاورد ها میتواند زمینه خوبی را برای سرمایه گذاری در کشور مهیا سازد."
 
 
 
دوشنبه، ۲۳ میزان ۱۴۰۳