سومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه (رح) طی کنفراس مطبوعاتی پایان یافت

سومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه (رح) که از سوی اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان با همکاری وزارت صنعت و تجارت به مدت هفت روز در شهر کابل برگزار شد، طی کنفرانس مطبوعاتی و محفل باشکوهی با اشتراک مقام محترم معاونیت سیاسی ریاست الوزرا، هیات محترم رهبری اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان و اتاق کابل، رئیس محترم دفتر ریاست الوزراء، رئیس محترم اداره امور، معینان محترم وزارت های صنعت و تجارت و اقتصاد، نماینده محترم اتحادیه اروپا، نمایندگان نهاد های بین المللی، مهمانان خارجی، رئیس اداره نمایشگاه و صدهای تن از اعضای سکتور خصوصی، پایان یافت.

در آغاز، محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری، حضور مقامات حکومتی و مهمانان داخلی و خارجی را در محفل اختتامیه سومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه (رح) خیر مقدم گفته و از همکاری مقامات محترم حکومت و وزارت محترم صنعت و تجارت به خاطر تدویر نمایشگاه، ارگان های محترم امنیتی به خاطر تأمین امنیت خوب ایشان، همکاری وزارت محترم امربالمعرف و سایر ارگان های ذیربط حکومتی در قسمت برگزاری نمایشگاه ابراز سپاس و امتنان نمود.

آقای مهمند، همچنان از سپانسر کننده های داخلی، موسسات و نهاد بین المللی به خاطر حمایت و سپانسر تعداد از غرفه داران، شرکت های ایرانی بابت اشتراک گسترده ایشان، شرکت ها و غرفه دارانی که از مرکز و ولایات مختلف کشور تولیدات و محصولات شانرا به نمایش گذاشته بودند، تشکر و قدردانی به عمل آورد.

معاون اول اتاق، از جامعه جهانی خواست تا دارایی های منجمد شده مردم افغانستان را که باعث مشکلات زیادی برای مردم و جامعه سکتور خصوصی کشور گردیده است، دوباره به د افغانستان بانک برگرداند. وی از مقام رهبری حکومت خواست در قسمت اعمار تعمیر نیمه کاره اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان در شهر کابل همکاری کند. آقای مهمند، ضمن قدردانی از وزارت مالیه به خاطر معافیت مالیاتی بعضی از بخش های از اصناف، تسهیلات بیشتری در تصفیه امور مالیاتی ایجاد نماید.

سپس، پیام مقام محترم ریاست الوزرا توسط محترم داکتر عبدالواسع رئیس دفتر آن مقام قرائت گردید که در پیام ایشان ضمن اظهار تبریکی تدویر موفقانه سومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه (رح) به اتاق تجارت تجارت و سرمایه گذاری، از سکتور خصوصی کشور تقاضا به عمل آمده بود تا در تطبیق پروژه های بزرگ زیربنایی اقتصادی مانند پروژه قوش تپه، اشتراک نمایند. در پیام از تاجران نیز خواسته شده بود تا به خاطر تامین نیازمندی مردم در فصل زمستان تدابیر لازم را روی دست گیرند.

متعاقباً جلالتمآب مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرأ سخنرانی نموده و از برگزاری همچو نمایشگاه بزرگ توسط اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان ابراز خرسندی کرده و از کسانی که در این نمایشگاه اشتراک ورزیده و محصولات و تولیدات شان را به نمایش گذاشته بودند، نیز تشکر نمود. وی از رابطه خوب حکومت افغانستان با کشورهای همسایه و منطقه یادآور شده و سیاست خارجی افغانستان را اقتصاد محور توصیف کرد. ایشان همچنان از حمایت قاطع حکومت از سکتور خصوصی به ویژه در قسمت ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاری ها اطمینان داد.

 

شنبه، 21 میزان 1403