اشتراک معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری در مراسم افتتاح نمایشگاه پیروزی و پیشرفت اقتصادی افغانستان

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حضور داشت محترمان: محمد حلیم مستعین سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، میرزمان پوپل سرپرست معاونیت مالی و اداری هیات عامل، رئیس عمومی روابط بین الملل وزارت صنعت و تجارت، خان محمد فروتن رئیس اتاق زراعت و مالداری، سخی احمد پیمان معاون اتاق صنایع و معادن و جمعی از تاجران و سرمایه گذاران در مراسم افتتاح ( نمایشگاه پیروزی و پیشرفت اقتصادی افغانستان) که از سوی شرکت کاپیسای باستان در شهر کابل برگزار گردید، اشتراک ورزید.
 
آقای مهمند، ضمن ابراز قدردانی از مسوولان شرکت کاپیسای باستان بابت برگزاری این نمایشگاه، چنین نمایشگاه ها را در معرفی محصولات تولیدی و افزایش صادرات کشور مهم خوانده و از مسوولان حکومتی و مردم افغانستان خواست که از تولیدات داخلی در محافل خویش استفاده کنند.
معاون اول اتاق، روی توازن داد و ستد افغانستان با کشور های منطقه و جهان تاکید کرده و از نهادهای ذیربط حکومتی خواست که تسهیلات بیشتری تجاری را برای تاجران در قسمت صادرات محصولات تولیدی کشور ایجاد نمایند. وی همچنان دستیابی به مارکیت کشور های همسایه و منطقه را در توسعه صادرات کشور نیز مهم خواند.
آقای مهمند، در رابطه به اقدام اخیر حکومت بابت کاهش مالیات و ایجاد تسیهلات در اخذ مالیات به گونه ثابت از تانک های مواد نفتی به اشتراک کنندگان معلومات ارایه کرده و این اقدام را در قسمت تشویق تاجران مثبت دانست.
محترم مهمند، حجم صادرات افغانستان به کشور های آسیای مرکزی و آسیای جنوبی را یک نیم میلیون تن خوانده و از تمام تاجران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواست تا از فرصت های موجود کشور استفاده کرده و در سکتور های مختلف به ویژه سکتور معادن سرمایه گذاری کنند.
معاون اول اتاق، امضای تفاهمنامه تجاری میان افغانستان- اوزبیکستان را دستاوردی بزرگی در راستای بهبود روابط اقتصادی - تجاری و همچنان افزایش صادرات و واردات میان دو کشور خوانده و خواهان روابط نیک اقتصادی و تجارتی با سایر کشور های همسایه گردید.
 
 
 
پنجشنبه، ۱ سنبله ۱۴۰۳