اشتراک هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری در کنفرانس ملی کار

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، درحضور داشت خان جان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق و اراکین بلند پایه حکومتی در( کنفرانس ملی کار) که از سوی وزارت کار و امور اجتماعی تدویر گریده بود، اشتراک ورزید.

آقای مهمند، از رهبری حکومت بابت برگزاری این کنفرانس قدرانی کرده و در رابطه به فعالیت های اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در قسمت ایجاد اشتغال و همکاری با دولت معلومات ارایه کرده، افزود: اتاق تجارت در طی سالیان متمادی تلاش ورزیده تا همکاری های لازم را در قسمت رشد اقتصاد و ایجاد اشتغال به بیش از ۳/۱ ملیون تن از شهروندان کشور در سکتور های مختلف به ویژه سکتور قالین، فراهم نماید.

معاون اول اتاق، افغانستان را دارای منابع سرشار طبعی از قبیل: نفت، گاز، لیتیم، مس، طلا، یاقوت، زمین های زراعتی و غیره خوانده و استخراج این منابع را در ایجاد اشتغال مهم عنوان کرد. وی، استفاده از این منابع را وابسته به نیروی بشری دانسته و از مسوولان حکومت خواست تا در قسمت ظرفیت سازی نیروی بشری گام های عملی را بردارند.

آقای مهمند، مدیریت آب های کشور را در رشد اقتصاد و افزایش صادرات محصولات زراعتی مهم توصیف کرده و خواهان حمایت حکومت در قسمت اعمار سرد خانه از سوی سکتور خصوصی کشور جهت میکانیزه سازی زراعت گردید.

محترم مهمند، پول های منجمد شده سکتور خصوصی در بانک های ملی و بین المللی و نبود تسهیلات در انتقال پول تاجران از سوی بانکهای متذکره را ضربه بزرگی در رشد اقتصاد کشور دانسته و خواهان پرداخت سپرده های بانکی تاجران افغان از سوی جامعه جهانی گردید.

 

چهارشنبه، ۳ اسد ۱۴۰۳