نشست مشترک هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری و تاجران با وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث پیرامون اتش سوزی اخیر سپین بولدک

محترم محمدیونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در حالیکه محترمان: محمد صدیق مهمند رئیس اتاق کندهار، ضیاالدین اچکزی عضو هیات مدیره اتاق، اعضای هیات مدیره اتاق کندهار، اعضای کمیته بررسی این رویداد، رئیس اتاق سپین بولدک، نورالله انصاری رئیس اطفائیه کشور و تاجران، سرمایه‌گذاران ولسوالی سپین بولدک و مقام ولسوالی سپین بولدک حضور داشتند، با وزیر محترم دولت در امور رسیدگی به حوادث و هیات همراه شان، در مقر اتاق تجارت و سرمایه گذاری کندهار ملاقات کرده، پیرامون مشورت های لازم، برداشتن گام های عملی و رساندن این موضوع به رهبری حکومت، بحث و گفتگو کرد.

محترم محمدصدیق مهمند، ضمن اظهار خوش آمدید به مهمانان و هیات بلند پایه حکومت، از تلاش های ارگان های دولتی بابت عرضه خدمات اطفائیه در اسرع وقت، تشکر نمود. وی، روی بهبود ساختار های شهری ولسوالی سپین بولدک تاکید کرده و از تعهد تاجران لوی کندهار مبنی بر سهم گیری شان در قسمت رشد و توسعه کشور اطمینان داد.

محترم محمدیونس مهمند، آسیب دیدگان این حادثه را مستحق مساعدت و کمک ها دانسته و روی ایجاد پلان عملیاتی، طرح نقشه جهت تطبیق پلان شهری، از سرگیری فعالیت شرکت های بیمه با در نظرداشت ارزش های اسلامی و منظوری پلان شهری از سوی حکومت تاکید کرد.

آقای مهمند، از مقام ولایت کندهار و تمامی مسوولان ادارات ذیربط در قسمت رسیدگی به حادثه متذکره و عرضه خدمات شبانه روزی شان قدردانی نمود.

آقای اچکزی، از رهبری حکومت خواست تا برای آسیب دیدگان این حادثه مساعدت و کمک کنند. وی، روی ایجاد طرزالعمل کاری در قسمت شناسایی آسیب دیدگان این حادثه، ماستر پلان شهری و رعایت شفافیت پروسه مساعدت ها تاکید کرده و از همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با ادارات ذیربط حکومتی در قسمت ساخت طرزالعمل اطمینان داد.

محترم شفیق، روی جمع آوری کمک از سوی تاجران، معافیت محصول گمرکی از سوی حکومت، کمک از سوی اتاق مرکز و اتاق ولایت کندهار برای آسيب دیدگان تاکید کرد.

وزیر محترم دولت در امور رسیدگی به حوادث، بعد از استماع صحبت های رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری و اعضای کمیته بررسی رویداد متذکره، از تاجران و سرمایه‌گذاران خواست تا همت شان از دست ندهند و به فعالیت های تجاری شان ادامه دهند. وی، وعده سپرد که موضوع آتش سوزی مارکیت های تجاری را با رهبری حکومت شریک میسازد.

 

دوشنبه، اول اسد ۱۴۰۳