معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری از تاسیسات سردخانه سفید چهر و باغ های میوه تازه در ولسوالی فرزه ولایت کابل دیدن نمود

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در حالیکه محترمان: محمد انور عارفی معاون پالیسی و تخنیکی هیات عامل اتاق، محمد امید حیدری مشاور اتاق و زدران ناصری تاجر ملی کشور نیز ایشان را همراهی میکردند، از تاسیسات سردخانه سفید چهر و باغ های میوه تازه در ولسوالی فرزه ولایت کابل دیدن کرده و مشکلات موجود شانرا استماع نمود.


باغداران، مشکلات شانرا در قسمت نبود کود معیاری کیمیاوی, نبود دواهایی معیاری برای درختان میوه و عدم سرک های معیاری دانسته و از معاون اول اتاق خواست که مشکلات شانرا با ارگان های ذیربط حکومت در میان گذاشته و باغداران را در رفع مشکلات شأن همکاری کند.

حاجی فیض الرحمن، در رابطه به بخش های مختلف سرد خانه سفید چهره معلومات مفصل ارائه کرده افزود: سرد خانه متذکره در چهار جریب زمین با شش سالون بزرگ یخچال دار اعمار و به ارزش دو ملیون دالر در آن سرمایه گذاری شده است که تولیدات آن برابر به ستندرد های جهانی بوده و ظرفیت نگهداری ٢ هزار تن میوه تازه را در یک زمان دارا می باشد. وی، مشکلات عمده سردخانه متذکره را در قسمت اجازه ندادن اعمار تعمیر منزل دوم از سوی شاروالی کابل عنوان کرده و از رهبری اتاق خواست تا در هماهنگی با ادارات ذیربط حومتی در قسمت رفع این مشکل با ایشان همکاری کنند.

محترم محمد یونس مهمند، ضمن استماع چالش ها و پلان های کاری، رئیس و مسوولان سردخانه سفید چهره، بابت سرمایه گذاری های هنگفت شان در داخل کشور به ویژه در بخش میکانیزه سازی زراعت ستایش و قدردانی نموده، نقش چنین سرد خانه های بزرگ را در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کشور مهم خواند.

آقای مهمند، اعمار همچون سردخانه ها را ضرورت اساسی سکتور زراعت دانسته، از هم وطنان و حکومت خواست تا در توسعه زراعت و رشد اقتصاد کشور از تولیدات داخلی در محافل و نشست های خویش استفاده نمایند. وی از افتتاح این سرد خانه در اینده نزذیک خبر داد

محترم مهمند، اعمار سردخانه های معیاری را در توسعه صادرات و رشد اقتصاد کشور مهم خوانده و از همکاری های همه جانبه اتاق در قسمت ایجاد تسهیلات سرمایه گذاری اطمینان داد.

معاون اول اناق، در دیدار با باغداران ولسوالی فرزه و استماع مشکلات آنان، وعده سپرد که مشکلات شانرا با مسوولان ذیربط حکومت شریک ساخته و در زمینه حل آن هر نوع همکاری لازم را انجام خواهد داد.

 

چهارشنبه، ٢٧ سرطان ۱۴۰۳