دیدار معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری از تاسیسات شرکت سردخانه سازی اتحاد زرمتی

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در حالیکه محترم حاجی ابوعبیدالله رئیس اتحادیه رخت و محترم عبدالجبار صافی رئیس انجمن صنایع، ایشان را همراهی میکردند، از تاسیسات شرکت سردخانه سازی اتحاد زرمتی دیدن به عمل آورده و با محترم سیف الله تسل رئیس این شرکت در رابطه به فعالیت ها، ظرفیت تولیدی و مشکلات موجود شان بحث و گفتگو نمود.

محترم تسل، ضمن اظهار خوش آمدید به معاون اول اتاق و هیات همراه شان، در رابطه به بخش های مختلف شرکت مذکور معلومات مفصل ارائه کرده افزود: شرکت سردخانه سازی اتحاد زرمتی در سه جریب زمین و به ارزش دو ملیون دالر سرمایه گذاری کرده که تولیدات آن برابر به ستندرد های جهانی بوده و ظرفیت نگهداری ۱۰ هزار تن میوه تازه را در یک زمان دارا می باشد و همچنان در قسمت ساخت سردخانه های معیاری تجارب کافی دارد.

وی، کمبود انرژی برق و نبود زمین را از مشکلات اساسی شرکت متذکره عنوان کرده و از رهبری اتاق خواست تا در هماهنگی با ادارات ذیربط در قسمت رفع این مشکل با ایشان همکاری کنند.

محترم محمد یونس مهمند، ضمن استماع چالش ها و پلان های کاری، رئیس شرکت سردخانه سازی اتحاد زرمتی، بابت سرمایه گذاری های هنگفت شان در داخل کشور به ویژه در بخش میکانیزه سازی زراعت ستایش و قدردانی نموده، نقش چنین فابریکات بزرگ را در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کشور مهم خواند.

آقای مهمند، از حمایت و پشتیبانی دفتر مقام مشرتابه حکومت از سکتورهای تجارت و زراعت در کشور، قدردانی کرده، اعمار همچون سردخانه ها را ضرورت اساسی سکتور زراعت دانسته و خواهان همکاری حکوت در قسمت فراهم آوری انرژی و تهیه زمین با سکتور خصوصی کشور گردید.

محترم مهمند، روی ایجاد چنین سرد خانه ها در سطح کشور به ویژه بنادر از سوی تاجران و سرمایه گذاران، تاکید كرده و اعمار سردخانه های معیاری را در توسعه صادرات و رشد اقتصاد کشور مهم خواند. وی، از همکاری های همه جانبه اتاق در قسمت ایجاد تسهیلات سرمایه گذاری اطمینان داد

 

دوشنبه، ۲۵ سرطان ۱۴۰۳