اشتراک معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری در مراسم تجلیل روز ملی صادرات و همایش تقدیر از برترین صادرکننده سال

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در حضورداشت مقام معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، مقام ریاست عمومی اداره امور، محترم شیرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره اتاق، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، تاجران و صادرکنندگان، در مراسم تجلیل روز ملی صادرات و همایش تقدیر از برترین صادرکننده سال، که از سوی وزارت صنعت و تجارت حکومت برگزار شده بود، اشتراک ورزید.

معاون اول اتاق، روز ملی صادرات را به رهبری حکومت و سکتور خصوصی، تمامی تاجران، سرمایه گذاران و مردم افغانستان مبارک باد گفته و از وزارت صنعت و تجارت کشور بابت راه اندازی چنین مراسم و تقدیر از صادرکنندگان برتر ابراز تشکر نمود. وی، از پیشرفت های عمده که در سکتور های مختلف طی سه سال گذشته صورت گرفته است، یادآور کرده و از حمایت همه جانبه حکومت به ویژه ادارات ذیربط در قسمت افزایش ترانزیت، تجارت و جلب سرمایه گذاری ها، قدردانی نمود.

آقای مهمند، نقش صادرات را در رشد اقتصادی کشور ارزنده تلقی کرده و از تمامی صادرکنندگانی که در زمینه افزایش صادرات کشور و معرفی محصولات افغانی در بازارهای بین المللی تلاش کردند، ستایش به عمل آورد. وی، ضمن تشریح برنامه ها و تلاش های سکتور خصوصی در راستای افزایش صادرات و همچنان دسترسی تاجران به بازارهای جهانی، از رهبری حکومت خواست تا مانند همیشه از سکتور خصوصی کشور حمایت نمایند.

محترم مهمند، روی ایجاد سردخانه های معیاری در نقاط مختلف کشور تاکید نموده و از سرپرست وزارت زراعت خواست تا در این راستا با تاجران و سرمایه گذران کشور همکاری نمایند.

 

پنجشبنه، 21 سرطان 1403