اشتراک معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه گذاری در جلسه آنلاین پیرامون نمایشگاه تجاری آسیای جنوبی

محترم خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، در جلسۀ آنلاین کشور های عضو سارک تحت عنوان نمایشگاه تجاری آسیای جنوبی اشتراک کرده و پیرامون برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه تجاری آسیای جنوبی و تقویت همکاری‌ها میان کشورهای عضو سارک با نمایندگان باصلاحیت کشورهای بنگلادش، مالدیف، هند، نیپال، بوتان و پاکستان، بحث و تبادل نظر نمود.

آقای مایل احمدی، در رابطه به فعالیت ها، تلاش ها و دستاورد های اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان معلومات ارائه کرده و از علاقمندی تاجران افغان جهت اشتراک در این نمایشگاه خبر داده افزود: تعدادی از شرکت‌های مطرح افغانی قرار است در این نمایشگاه شرکت کرده، محصولات و تولیدات با کیفیت افغانی را به نمایش بگذارند. وی، اهمیت برگزاری چنین نمایشگاه‌ها را جهت توسعه تجارت منطقه‌یی ارزنده دانسته و از آمادگی های اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان در قسمت حمایت و همکاری در برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه اطمینان داد.

در پایان جلسه، نمایندگان کشورهای عضو سارک نیز بر اهمیت همکاری‌های منطقه‌یی و نقش اساسی نمایشگاه‌های تجاری در تقویت روابط اقتصادی تأکید کردند. آنان، برگزاری این نمایشگاه را نقطه عطفی در توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری در منطقه آسیای جنوبی و ایجاد فرصت‌های جدید برای همه کشورهای عضو سارک دانستند.

نمایشگاه تجاری آسیای جنوبی، قرار است از تاریخ 2 الی 4 اگست 2024 در کشور سریلانکا برگزار شود که فرصتی استثنایی را برای نمایش محصولات و تولیدات کشورهای عضو سارک فراهم می‌آورد و زمینه‌ساز تبادل تجربیات و همکاری‌های تجاری بیشتر میان این کشورها خواهد بود.

 

شنبه، 26 جوزا 1403