اشتراک معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در مراسم افتتاحیه شهرک رهایشی صد فامیلی برای زلزله زدگان هرات

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان طی سفر شان به ولسوالی زنده جان ولایت هرات در مراسم افتتاحیه شهرک رهایشی صد فامیلی که از سوی بنیاد خیریه سلیمان خوافی اعمار گردیده بود، در حضور داشت مقامات عالی رتبه دولتی، اعضای سکتور خصوصی، محترمان: رئیس دفتر مقام معاونیت اقتصادی حکومت، معین وزرات اقتصاد، معین وزارت شهرسازی و مسکن، داکتر فاروق مشاور وزرات صنعت و تجارت، محمد زبیر دین پرور رئیس روابط بین الملل وزارت صنعت و تجارت، جان آقا صادقی رئیس کمیته نفت و گاز اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، سعید صدیقی معاون تجارتی اتاق هرات، معین خوافی اتشه تجاری افغانستان در ایران، فیض محمد خوافی رئیس گروپ شرکت های خوافی و تاجر مطرح کشور، تاجران و سرمایه‌گذاران زون جنوب غرب، بزرگان محل و آسیب دیدگان زلزله هرات اشتراک ورزید.
 
محترم فیض محمد خوافی، حضور پر رنگ رهبری حکومت و سکتور خصوصی را در مراسمی گشایش شهرک صد فامیلی خیر مقدم گفت و در رابطه به آن معلومات ارائه کرد.
محترم عبدالله عزام، پیام مقام معاونیت اقتصادی حکومت در رابطه به اعمار شهرک متذکره را ایراد کرده که در آن از بنیاد خیریه خوافی بابت ساخت چنین شهرک به مردم آسیب دیده ولسوالی زنده جان تقدیر، استقبال و مبارک گفته و سکتور خصوصی افغانستان را حامی توانای حکومت عنوان نمود.
محترم محمد یونس مهمند، اعمار شهرک رهایشی از سوی بنیاد خیریه سلیمان خوافی برای آسیب دیدگان زلزله هرات را ستوده و از رهبری گروپ شرکت های خوافی ابراز تشکر و امتنان نمود.
آقای مهمند، از رهبری حکومت خواست تا در قسمت اعمار شهرک صنعتی در این ولسوالی همکاری کنند و از علاقمندی سکتور خصوصی در این راستا خبر داد. وی، از تلاش های اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در زمینه ایجاد اشتعال برای مردم افغانستان اطمینان داده و از تاجران ولایت هرات خواست تا یکجا برای آبادی کشور و حمایت از نظام کنونی تلاش و زحمت بکشند.
معاون اول اتاق، از سرمایه گذاری های هنگفت تاجران ولایت هرات یادآور شده و آن را نشانه تعهد و اخلاص به وطن و مردم رنجدیده افغانستان دانست.
محترم عبدالطیف نظری، هرات را یکی از ولایات با داشتن جایگاهی اقتصادی ویژه دانسته و از تاجران این ولایت بابت کمک های همیشگی شان به آسیب دیدگان وقایع آخیر قدردانی کرد.
در شهرک رهایشی صدفامیلی، برای صد خانواده آسیب دیده زلزله منازل رهایشی با تمامی امکانات مورد نیاز و با توجه به وضعیت طبیعی کشور اعمار گردیده که طی پروسه شفاف به آنان توزیع گردید.
همچنان معاون اول اتاق، از مجتمع تجارتی گاز ولایت هرات دیدار به عمل آورده، این مجتمع را یکی از بزرگترین مراکز معیاری در سطح کشور عنوان کرده و تلاش های دست اندرکاران این پروژه را ستود.
مسوول این مرکز، در رابطه به پروژه مذکور معلومات ارائه کرده گفت: این مجتمع با داشتن ۸ طبقه دارای دوکاکین و دفاتر تجاری بوده و با تمام تجهیزات روز مجهز میباشد.
این پروژه بزرگ، رستورانت، مسجد، پارکینگ وسیع، سیستم برق مدرن، کانالیزاسیون، لفت های معیاری، و سیستم سردما و گرما را در خود جا داده است که از سه سال بدینسو روند ساخت و ساز آن جریان دارد.
 
پنجشنبه، ۳۴ جوزا ۱۴۰۳