ملاقات معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌ گذاری با قونسل کشور ترکیه مقیم هرات

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌ گذاری افغانستان، در حضورداشت محترم فیض محمد خوافی تاجر مطرح کشور و تعدادی از تاجران و سرمایه‌گذاران ولایت هرات با محترم سنان ایلخان قونسل کشور ترکیه مقیم هرات ملاقات کرده و پیرامون تحکیم روابط دیپلماتیک، تجاری و سرمایه‌گذاری های مشترک بحث و گفتگو کرد.
 
آقای مهمند، ترکیه را یکی از کشور های مهم و استراتیژیک و دارای منافع و ارزش های مشترک دینی و فرهنگی خوانده و از کمک های همیشگی این کشور به مردم افغانستان یادآوری و قدردانی نمود.
آقای مهمند، سفر معاون اقتصادی ریاست الوزراء به کشور ترکیه و دیدار با تاجران افغان و همچنان مقامات آنکشور را یک گام خوب در جهت تحکیم روابط دو کشور خوانده و از قونسل ترکیه خواست تا به منظور توسعه داد و ستد و افزایش بیلانس تجارت(صادرات و واردات) میان دو کشور در قسمت صدور ویزه به تاجران افغان توجه و همکاری لازم کند. وی، تامین امنیت سرتاسری، منع کشت کوکنار و ازبین رفتن فساد در ادارات را زمینه خوبی برای سرمایه گذاری های مشترک در کشور توصیف کرد.
معاون اول اتاق، خواهان از سرگیری پرواز های مسقیم میان هرات- استانبول گردیده و از قونسلگری ترکیه مقیم هرات خواست تا در این راستا همکاری کنند.
محترم مهمند، از قنسول ترکیه دعوت به اشتراک در مراسم افتتاح شهرک رهایشی بنیاد خیریه سلیمان خیل خوافی نیز نمود.
محترم سنان ایلخان، وعده سپرد تا در قسمت مساعد سازی شرایط جهت پرواز های هوایی و زمینه سازی نشست ها میان تاجران دو کشور گام های عملی را برمی‌دارد.
 
چهارشنبه، ۲۳ جوزا ۱۴۰۳