معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری از مجتمع های 《تجارتی صرافان ولایت هرات》 و 《صرافان خراسان زمین》 دیدن به عمل آورد.

محترم محمدیونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در حضورداشت محترم احمد سعید صدیقی معاون تجارتی هیات مدیره اتاق هرات، فیض محمد خوافی تاجر مطرح کشور، صمیم هاشمی مسوول روابط با دولت اتاق، تاجران و صرافان ولایت هرات از جریان کار ساخت و ساز مجتمع های تجارتی صرافان ولایت هرات و صرافان خراسان زمین دیدن به عمل آورده و با مسوولان آن بحث و گفتگو کرد.

مسوول مجتمع تجارتی صرافان هرات، در رابطه به چگونگی ساخت و ساز این مرکز بزرگ معلومات ارائه کرده گفت: مجتمع تجارتی صرافان هرات، دارای بیش از ۶۰۰ دوکان صرافی، ۱۲ نمایندگی برای بانک های خصوصی کشور، دکاکین طلا فروشی، هوتل و مهمانخانه معیاری، مسجد شریف، سیستم گرما و سرما، کانالیزاسیون ستندرد، کلپ ورزشی، حوض و سونا بوده که در ۱۰ منزل با سرمایه گذاری بیش از ۴۵ میلیون دالر امریکایی طرح و دیزاین شده و روند ساخت و ساز آن جریان دارد.

مسوول مجتمع صرافان خراسان زمین، مجموع سرمایه گذاری روی این پروژه را بیش از ۳۵ میلیون دالر عنوان کرده که با در نظرداشت تمامی معیار های بین المللی و با توجه به شرایط طبیعی اعمار میگردد.
وی افزود: روند ساخت و ساز این مرکز در ۱۴ منزل، ۴۳۱ دوکان و دفاتر تجاری و با داشتن تمامی امکانات و نیاز های بشری چون: زینه های برقی، سالون کنفرانس معیاری، پارکینگ وسیع، لفت های مجهز، سیستم گرما و سرما، اطفایه و سیستم هشدار اعمار میگردد.

محترم محمد یونس مهمند، ضمن دیدار از بخش های مختلف مجتمع های متذکره و استماع صحبت های مسوولان این مراکز، تلاش های تاجران و سرمایه گذاران را در جهت اعمار چنین مراکز ستوده و از همکاری های همه جانبه شان در حل مشکلات موجود به ویژه در قسمت کاهش محصول گمرکی روی واردات برخی از محصولات که در داخل کشور تولید نمیگردد و نیاز به واردات آن موجود است، اطمینان داد.

آقای مهمند، تطبیق چنین پروژه ها را برای رشد و توسعه اقتصادی کشور مهم خواند و از تمامی تاجران و سرمایه گذاران هرات خواست تا دست بدست هم دهند و در فضای مصوون و امن موجوده برای شکوفایی کشور شان تلاش کنند.

 

چهارشنبه، ۲۳ جوزا ۱۴۰۳