نشست معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری با تاجران مطرح ولایت هرات

محترم محمدیونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان طی سفر شان به ولایت هرات در حالیکه محترم صمیم هاشمی مسوول روابط با دولت اتاق همراهی شان میکرد، با محترم احمد سعید صدیقی معاون تجارتی اتاق هرات، محترم جان آقا صادقی عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و رئیس کمیته نفت گاز، محترم فیض محمد خوافی تاجر مطرح افغانستان و تعدادی از تاجران و سرمایه گذاران ولایت هرات در دفتر مرکزی مجموعه تجاری خوافی گلوبل گروپ ملاقات نمود.
 
محترم فیض محمد خوافی، تشریف آوری معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان را، به ولایت هرات خیر مقدم گفته، تلاش های وی را در قسمت عرضه خدمات تجاری به اعضای سکتور خصوصی کشور، ستود.
آقای خوافی، در رابطه به شهرک رهایشی که برای آسیب دیدگان زلزله در ولسوالی زنده جان هرات از سوی بنیاد خوافی اعمار گردیده است معلومات ارائه کرده افزود: شهرک رهایشی تحت نام 《صد فامیلی》 از سوی بنیاد خیریه سلیمان خوافی برابر با معیار های بین المللی اعمار گردیده که به آسیب دیدگان زلزله این ولایت طی مراسمی تسلیم خواهد شد.
محترم احمد سعید صدیقی، از چگونگی فعالیت های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری و پارک های صنعتی هرات معلومات مفصل ارائه نموده، مشکلات مرتبط به سکتور تجارتی را شریک ساخت.
تاجران و سرمایه گذاران ولایت هرات هر یک به نوبه خود مشکلات و چالش های سکتور های تجارت و صنعت شان را با معاون اول اتاق شریک ساختند و خواهان حل آن از طریق شریک سازی آن به ادارات ذیربط حکومتی گردیدند.
محترم محمدیونس مهمند، ضمن استماع مشکلات و صحبت های تاجران، هرات را یکی از ولایات تاریخی و با داشتن تمدن و ارزش های معنوی در سطح کشور خوانده و از اعمار شهرک رهایشی از سوی بنیاد خیریه سلیمان خوافی برای آسیب دیده گان زلزله زنده جان هرات استقبال و قدردانی نمود.
محترم مهمند، از تلاش رهبری اتاق، در قسمت زمینه سازی تسهیلات بیشتر برای تاجران به ویژه پرداخت مالیات به گونه نقد و واحد خبر داده و از تاجران ولایت هرات خواست تا با درنظرداشت وضعیت کنونی کشور، برای بازسازی کشور تلاش های بیشتر کنند.
معاون اول اتاق، در حاشیه نشست متذکره از عید بازار کفش و کیف تولیده شده ولایت هرات نیز دیدن به عمل آورد و با غرفه داران مختلف در رابطه به وضعیت کاروبار شان، صحبت کرد.
 
چهارشنبه، ۲۳ جوزا ۱۴۰۳