ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با نماینده انستیتوت صلح اروپا!

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حضور داشت محترمان: خان محمد سرفراز باز رئیس دارالانشاء هیات مدیره اتاق، احمد شکیب احمدیارعضو هیات مدیره و میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، با محترم ماریان زمبیلوف نماینده انستتوت صلح اروپا در دفتر مرکزی اتاق دیدن کرده و پیرامون همکاری مشترک و در یافت راه حل های مناسب برای رفع مشکلات سکتور خصوصی افغانستان بحث و گفتگو نمود.

محترم ماریان، در رابطه به دستاورد ها و فعالیت های انستتوت صلح اروپا و همچنان نشست که در ماه آینده از سوی انستتوت مذکور در کشور قطر برگزار میگردد، معلومات مفصل ارایه داشته و هدف اساسی سفر خویش را جمع آوری پیشنهادات و دریافت راه حل های مناسب برای رفع مشکلات سکتور خصوصی افغانستان عنوان کرد. وی، از هیات رهبری اتاق خواست تا مشکلات سکتور خصوصی افغانستان را به آنان شریک ساخته تا در نشست مذکور روی آن بحث صورت گیرد.

محترم محمد یونس مهمند، ضمن اظهار خوش آمدید به آقای ماریا، امنیت سرتاسری، از بین رفتن فساد اداری و منع کشت کوکنار را دستاوردهای مهم دولت افغانستان دانسته و خواهان همکاری همه جانبه نماینده انستتوت صلح اروپا در قسمت رفع مشکلات تاجران به ویژه ایجاد تسهیلات صدور ویزه از سوی کشورهای اروپایی و آسیایی و رها سازی پول های منجمد شده تاجران افغان گردید.

آقای مهمند، خواهان روابط نیک اقتصادی - تجارتی و ترانزیتی با کشورهای منطقه و جهان که در آن حفظ منافع ملی کشور در نظر گرفته شده باشد گردیده و از همکاری همه جانبه اتاق با انستتوت مذکور اطمینان داد.

محترم خان محمد سرفراز باز، از اقدام نیک انستتوت صلح اروپا که در آن منافع سکتور خصوصی کشور در نظر گرفته شده استقبال نموده و مشکلات عمده تاجران افغان را در قسمت نبود تسهیلات ترانزیتی و تجارتی از سوی کشور پاکستان برای تاجران افغان عنوان کرد. وی، خواهان ایجاد پالیسی از سوی کشور های اتحادیه اروپا که در آن اموال صادراتی و وارداتی تاجران افغان از مسیر بندرعباس صورت میگیرد، از تعزیرات که بالای کشور ایران وضع گردیده استثنا شمرده شود تا تسهیلات بیشتری برای تاجران افغان در قسمت صادرات و واردات ایجاد گردد.

محترم میرویس هوتک، در رابطه به فعالیت ها و دستاوردهای اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان معلومات مفصل ارائه کرده و از نماینده انستتوت صلح اروپا خواست تا در قسمت رفع مشکلات موجود سکتور خصوصی کشور با اتاق همکاری های لازم را داشته باشد.

 

پنجشنبه، ۳۰ حمل ۱۴۰۳