کارخانه تولید ادویه «سنوفارما» در ولایت کندهار افتتاح شد

کارخانه تولید ادویه «سنوفارما»، در ولایت کندهار طی مراسمی با شکوهی توسط محترمان: محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محمد صدیق مهمند رئيس اتاق ولایت کندهار، حاجی شرف الدین مشاور ارشد اتاق و سایر اعضای رهبری اتاق این ولایت، در حضور داشت جمع کثیری از تاجران ملی و اعضای سکتور خصوصی، سهم داران کارخانه نامبرده، بزرگان و متنفذین محل، افتتاح گردید.

محترم محمد یونس مهمند، از اشتراک اعضای رهبری حکومت، نمایندگان سکتور خصوصی کشور، بزرگان و متنفذین، در این مراسم ابراز امتنان نموده و افتتاح چنین کارخانه بزرگ را گامی بسوی خود کفایی و رشد اقتصادی کشور خواند، وی، از رهبری کارخانه متذکره خواست تا در تولید ادویه جات به کیفیت آن توجه جدی نموده و از تمامی تاجران و مردم کشور تقاضا به عمل آورد تا از ادویه جات این کارخانه استفاده کرده و کارخانه نامبرده را حمایت کنند.

آقای مهمند، ازعلاقمندی تاجران و سرمایه گذاران کشور در راستای ساخت کارخانه تولید تکه و نساجی خبر داده و روی تآمین انرژی برق کارخانه های مذکور تأکید ورزید. وی، داشتن سیستم ترانسپورت معیاری را نیاز مبرم جهت وصل آسیای جنوبی با آسیای میانه دانسته و خواستار توجه رهبری وزارت ترانسپورت در این زمینه گردید.

این کارخانه توسط ۷۱ تن از تاجران کشور ساخته شده که در ۸ ساعت کاری ظرفیت تولید بیش از ۵۶۰۰۰۰۰ تابلیت، ۲۰۰۰۰۰۰ کپسول و ۶۰۰۰۰ بوتل شربت را دارا می‌باشد.

سه شنبه، ۱۶ جوزا ۱۴۰۲