اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت زابل طی مراسمی افتتاح شد

اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، به ادامه تلاش هایش در جهت ارائه خدمات بهتر به تاجران و سرمایه گذاران ولایات سراسر کشور، این بار اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت زابل را افتتاح نمود.
افتتاح این اتاق طی مراسم با شکوهی که در آن محترم محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، مقام های حکومت محلی ولایت زابل، تاجران و سرمایه گذاران این ولایت، نمایندگان رسانه های مختلف، متنفذین و بزرگان محلی حضور داشتند، صورت گرفت.

محترم محمدیونس مهمند، ولایت زابل را یکی از ولایات مهم ترانزیتی با داشتن منابع طبیعی و پیداوار مختلف زراعتی عنوان کرده و روی افزایش تولید محصولات زراعتی و ایجاد سردخانه های معیاری جهت نگهداری سبزیجات و میوه جات این ولایت تاکید ورزید.

معاون اول هیات مدیره اتاق، هدف عمده از ایجاد اتاق تجارت و سرمایه گذاری در ولایت زابل را هماهنگی بیشتر میان تاجران، تسریع روند تجارت، اشتغال زایی، استفاده‌ از فرصت های موجود در سکتور های زراعت، صنعت و استخراج معادن این ولایت عنوان کرده و از ادارات ذیربط حکومتی این ولایت خواست تا در قسمت تهیه زمین جهت تأسیس اتاق، تسهیلات تجارت و مسایل مرتبط اداری آن همکاری همه جانبه نمایند.
آقای مهمند افزود: ولایت زابل دارای پیدار خوب باغدارای و زراعتی از قبیل بادام، انجیر، کشمش، زیره و غیره بوده که متاسفانه در گذشته توجه چندانی به این ولایت صورت نگرفته است. وی، از تمام تاجران این ولایت خواست تا با اخذ عضویت و پشت کار شان از اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ولایت زابل حمایت و پشتیبانی نمایند.

سرپرست ولایت زابل، از معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان بابت افتتاح اتاق این ولایت، قدردانی نموده و در رابطه به وضعیت موجود ولایت زابل، تلاش های رهبری حکومت در راستای ایجاد تآسیسات لازم برای نگهداری اموال تاجران، تهیه زمین برای اعمار پارک صنعتی این ولایت و برخی مسایل دیگر معلومات ارائه کرده و از همکاری های حکومت در زمینه تسهیل خدمات برای تاجران ولایت زابل اطمینان داد.

در مراسم افتتاحیه اتاق، محترمان: عبدالقادر به عنوان رئیس هیات مدیره اتاق زابل، محمد اسماعیل معاون اول هیات مدیره، خاوری همایون معاون تجارتی و امین الله مومین معاون صنعتی اتاق، صحبت خان به حیث مسوول کمیته صرافی، عصمت الله مسوول کمیته میوه خشک، نعمت الله به حیث مسوول کمیته میوه تازه و حامد رسولی به عنوان مدیرعامل اتاق این ولایت انتخاب و به کارهای شان را رسما آغاز نمودند.

شنبه، ۹ ثور ۱۴۰۲