دیدار هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان با مسوولان اتحادیه موتر فروشان هرات و تعدادی از فابریکه های این ولایت

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌ گذاری افغانستان، محترم عصمت‌الله وردک عضو هیات مدیره اتاق و عبد المتین قلندری منشی هیات نظار اتاق و هیات همراه در سفری کاری که روز چهارشنبه، ٨ جدی به ولایت داشتند در روز دوم این سفر با حضور داشت محترمان جان آقا صادقی رئیس کمیته نفت و گاز اتاق و عضو هیات مدیره، محمد یونس قاضی ‌زاده رئیس اتاق تجارت وسرمایه‌ گذاری هرات، شماری از رهبری اتاق این ولایت، با مسوولان اتحادیه موتر فروشان در ولایت هرات دیدار کرده و پیرامون مشکلات شان بحث و تبادل نظر نمودند.
 
مسوولان اتحادیه موتر فروشان ولایت هرات در مورد مشکلات شان گفتند: بلند رفتن قیمت تعرفه‌های گمرکی سبب شده تا تعدادی زیادی موترهای آنان در گمرکات و مرزها متوقف بمانند. آنان افزودند که در کنار آن بلاک ماندن پول های ‌شان در بانک‌ها سبب شده تا محصول موترهای خویش را به گمرک پرداخت نکنند و در این چند ماه، پول هنگفتِ بابت توقف موترهای خویش باید پرداخت کنند که یک هزینه‌ سنگین برای آنان است.
آنان آفزودند از مشکلات عمده و جدی اتحادیه موتر فروشان هرات موجودیت موترهای بی اسناد یک کلید و دست راست در این شهر بوده و از هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌ گذاری خواستند تا این موضوع را با مسوولان امارت اسلامی مطرح نموده و راه حل مناسب را پیشکش کنند.
 
محترم محمد یونس قاضی‌ زاده رئیس اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری هرات گفت: تلاش رهبری اتاق بخاطر حل این مشکل جریان دارد و افزود که سعی خواهند کرد تا با همکاری حکومت، یک فیصدی مشخصِ برای محصول موترها تعیین گردد.
 
محترم محمد یونس مهمند، پس از استماع مشکلات مسوولان اتحادیه موتر فروشان ولایت هرات، افزود که رهبری اتاق در نشست‌های متعدد با مسوولان حکومت، مشکلات آنانرا یادآوری کرده و تأکید داشته است که باید محصول پایین آورده شده و در کنار آن برای راه‌ اندازی مجدد کار و بار تجارت شان تلاش صورت گیرد.
وی افزود که باید یک طرح جامع در مورد پایین آمدن محصول گمرکی موترها و چگونگی محصول موترهای فاقد اسناد ترتیب و به مسوولان حکومت پیشنهاد گردد تا در هماهنگی با سکتور خصوصی این موضوع حل گردد.
قابل ذکر است که در حاشیه این نشست، رئیس و چند تن از اعضای اتحادیه تاجران جوان در ولایت هرات بخاطر انسجام فعالیت‌های تجارتی در این ولایت، از سوی رهبری اتاق تجارت وسرمایه‌ گذاری افغانستان مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
همچنان در روز سوم این سفر، اعضای هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و اتاق هرات از فابریکه های تولیدی کابل فولا که بعد از 5 ماه توقف مجدداً به فعالیت آغاز کرده، شرکت بوری سازی
تک پلاست، فابریکه گولدین ستون، کارخانه گرین سولر و برخی از کارخانه های تولید بطری که به علت کمبود مواد خام متوقف مانده انده و به همین ترتیب تعدادی از فابریکه های تولید چپس که به دلیل نبود بازار دچار مشکلات می باشند دیدار نمودند.
 
مسوولان فابریکه های تولیدی فوق الذکر هرکدام در مورد چالش های موجود شان صحبت کرده و خواهان همکاری هیات رهبری اتاق در زمینه حل مشکلات شان گردیدند.
محترم محمد یونس مهمند، پس از شنیدن مشکلات مسوولان فابریکه های مذکور، وعده سپرد که هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در زمینه حل مشکلات شان هرنوع همکاری لازم را خواهد نمود. وی از مسوولات این فابریکه ها خواست تمام مشکلات و پیشنهادت شان را به شکل کتبی به اتاق بسپارند تا اتاق مشکلات آنان را با مقامات ذیربط امارت اسلامی شریک ساخته و در قسمت حل آن راه حل مناسب را جستجو نماید.