نشست اختصاصی سکتور خصوصی، به هدف گردآوری نظرات و پیشنهادات اتاق ها پیرامون طرح تعدیل قانون سرمایه گذاری در اتاق تجارت و سرمایه گذاری برگزار شد

محترم شفیق الله عطایی سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در نشست اختصاصی سکتور خصوصی که به هدف گردآوری نظرات و پیشنهادات اتاق ها پیرامون طرح تعدیل قانون سرمایه گذاری با اشتراک مسوولان فدراسیون اتاق ها، اتاق بین المللی، اتاق پیشه وران در دفتر مرکزی اتاق تجارت و سرمایه گذاری برگزار شده بود، اشتراک نموده و به منظور بهبود قانون سرمایه گذاری و نقش رهبری کننده سکتور خصوصی در این قانون، نظریات اتاق را ارائه داشت.
 
آقای عطایی، افزود که هدف از این گردهمایی تبادل نظریات و پیشنهادات نهاد های خصوصی به منظور بهبود و رشد سرمایه گذاری در کشور می باشد.
 
سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، علاوه کرد: هرچند قانون برای جلب سرمایه گذاری در کشور طی سالهای گذشته ساخته شده است، اما جهت غنامندی این قانون و برای حمایت و جلب سرمایه گذاری، ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاری و نقش رهبری کننده سکتور خصوصی در این قانون، باید بحث های همه جانبه صورت گیرد.
 
اشتراک کنندگان و نمایندگان فدراسیون و سایر اتاق ها نیز پیشنهادات و نظریات شان را برای جلب سرمایه گذاری و ایجاد تسهیلات در راستای تجارت و سرمایه گذاری سکتورخصوصی نیز بیان داشتند.
 
دراین نشست، اشتراک کنندگان قانون سرمایه گذاری را مغلق خوانده و به سهل سازی آن برای سرمایه گذاران تاکید کردند.
 
در پایان این نشست، نمایندگان سکتور خصوصی تأکید بر آن داشتند که نشست های کمیته انکشافی سکتور خصوصی (پرایسک) برای برای غنامندی قانون سرمایه گذاری در کشور باید ادامه داشته باشد تا سرمایه گذاران در روند سرمایه گذاری های شان با چالش روبرو نشوند.