نشست تواصل تجارتی در حاشیه سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح) برگزار شد.

نشست تواصل تجاری میان تاجران به هدف توسعه تجارت، جلب سرمایه گذاری و تبادل نظریات تجاری میان تاجران افغان و کشورهای خارجی در حاشیه سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح) از سوی اتاق تجات اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، با اشتراک محترمان: محمد یونس مهمند معاون اول اتاق، معاون سیاسی ریاست الوزرای حکومت، نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت، خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی اتاق، نصیر احمد عرب معاون خدماتی اتاق، شیرین آغاسخی رییس مالی هیات مدیره اتاق، سید جاوید برهان رئیس روابط بین‌الملل هیات مدیره اتاق، سلطان محمد صافی و خانجان الکوزی اعضای هیات مدیره اتاق، علی رضا مرحمتی معاون والی سیستان بلوچستان، سید جمیل سادات رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری کابل، میرزمان پوپل سرپرست معاونیت مالی و اداری هیات عامل اتاق، همایون خواجه زاده معاون تجارتی اتاق کابل، حاجی شرف الدین مشاور ارشد اتاق، حاجی عبیدالله رئیس اتحادیه رخت و جمعی از تاجران و سرمایه گذاران افغان و کشور های منطقه به ویژه ایران، پاکستان، ترکیه و چین در هوتل کابل سرینا برگزار گردید.
 
محترم محمد یونس مهمند، تشریف آوری مهمانان را به نشست تواصل تجارتی خوش آمدید گفته، از همکاری حکومت افغانستان در قسمت ایجاد تسهیلات و خدمات بهتر برای سکتور خصوصی در عرصه های مختلف تجاری قدردانی کرده و برگزاری نمایشگاه ها و نشست های تجاری را در مستحکم سازی روابط تجاری و اقتصادی میان کشور ها مهم خواند.
معاون اول اتاق، از اشتراک وسیع تاجران ایرانی در سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح) ابراز خرسندی نموده، کشور ایران را دوست خوب و دارای مشترکات دینی، فرهنگی و همچنان روابط اقتصادی و تجاری با افغانستان خواند. وی، از مسوولان حکومتی ایران و سایر کشورهای همسایه و منطقه خواست که تجارت را از سیاست جدا ساخته و تسهیلات بیشتری را در عرصه تجارت ایجاد نمایند.
آقای مهمند، نمایشگاه بزرگ ملی و بین المللی اما ابوحنیفه"رح" را یک نمایشگاه بی نظیر در سطح منطقه عنوان کرده و از همکاری حکومت در قسمت دریافت راه های بدیل ترانزیتی برای اموال تجاری افغانستان قدردانی نمود. وی، از آقای علی رضا مرحمتی خواست که در قسمت رفع مشکلات و ایجاد تسهیلات بیشتر برای تاجران افغان در ایران توجه جدی نماید.
معاون اول اتاق، امنیت سرتاسری، منع کشت کوکنار و از بین رفتن فساد اداری در کشور را زمینه خوبی برای سرمایه گذاری دانسته و از تمام تاجران و سرمایه گذاران کشورهای منطقه خواست که از فرصت های موجود استفاده کرده و در سکتور های مختلف افغانستان سرمایه گذاری نمایند.
معاون سیاسی ریاست الوزرا، چنین نشست های تجاری را زمینه خوبی برای تقویت روابط اقتصادی، تجارتی، سیاسی و همچنان شریک سازی تجارب میان تاجران افغان و تاجران کشور های منطقه دانسته و از تمام تاجران داخلی و خارجی خواست که از فرصت های موجود استفاده کرده و سرمایه گذاری های مشترک در زیر بنا های کشور نمایند.
محترم نورالدین عزیزی، از هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، بابت برگزاری سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه(رح) و نشست تواصل تجاری میان تاجران افغان و تاجران کشور های منطقه قدرانی نموده و پالیسی حکومت افغانستان را اقتصاد محور و حمایت کننده تاجران، سرمایه گذاران و صنعت کاران خواند.
محترم علی رضا مرحمتی، وحدت مشترک میان تاجران افغان و ایران را در رشد اقتصاد دو کشور مهم خوانده و از همکاری خویش در قسمت رفع مشکلات تاجران افغان در بندر چابهار و دیگر بنادر ایران اطمینان داد.
همچنان در نشست B2B)) میان تاجران افغان و خارجی، شامل سکتور های مختلف از جمله: زراعت، صنعت، معادن، صحت، بانکداری، صنایع دستی، ماشین‌آلات، ترانسپورت، لوژستیک، ساختمان، مخابرات، تحصیلات، و سایر سکتورها، به هدف معرفی و بازاریابی تولیدات و محصولات شان بحث صورت گرفته، تفاهمنامه های را نیز میان هم به امضاء رسانیدند.
 
 
 
سه شنبه، ۱۷ میزان ۱۴۰۳