نشست هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با هیات تجاری کشور ایران

هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محترمان: محمدیوس مهمند معاون اول اتاق، خانجان الکوزی و سید پرویزسادات هوفیانی اعضای هیات مدیره اتاق، احمد شاه حکیمی معاون اول اتاق کابل، صابر لطیفی رئیس نمایشگاه بین المللی و حاجی شرف الدین مشاور ارشد اتاق، طی نشستی با آقای نوری زاده معاون اقتصادی ولایت خراسان رضوی و تیم همراه شاه و همچنان محترم میراجان سلیمان خیل رئیس اتاق مشترک افغانستان – ایران پیرامون توسعه روابط تجارتی و فرصت های موجود سرمایه گذاری بحث و تبادل نظر نمودند.
 
آقای مهمند، تشریف آوری آقای نوری زاده و تیم همراه شان را به افغانستان و نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح) خیر مقدم گفته و همچو دیدار ها و نشست ها را گام مهم در راستای تحکیم روابط دوستانه و توسعه روابط تجاری و همچنان حل مشکلات موجود در داد و ستد دو کشور دانست. وی در مورد مصئونیت تاجران و سرمایه گذاران افغان در کشور ایران ابراز نگرانی کرده و خواهان توجه مقامات ایرانی در این زمینه گردید.
آقای الکوزی، از سابقه تجارت افغانستان با ایران و مناسبات دوستانه دو کشور یادآوری کرده و وظایف اتاق مشترک را در توسعه تجارت و حل مشکلات تجارتی مهم خواند. وی از مشکلات موجود در بندر چابهار، فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان و ظرفیت تخنیکی ایران در سکتور معادن یادآوری کرده و خواهان رفع مشکلات تاجران افغان از سوی دولت ایران گردید.
محترم الکوزی، ضمن تاکید به بیلانس تجارت میان ایران و افغانستان، روی ترانزیت کالاهای تجارتی افغانستان به ترکیه از مسیر ایران اشاره کرده و در این زمینه خواهان تسهیلات بیشتر گردید.
آقای نوری زاده، از اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان بابت مهمان نوازی گرم از هیات تجاری ایران و دعوت از شرکت های ایرانی جهت اشتراک در سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح) ابراز سپاس و امتنان نموده، بر همکاری های مشترک میان دو کشور به ویژه در ایجاد تسهیلات در زمینه های تجارت و سرمایه گذاری تاکید کرد.
محترم میراجان سلیمان خیل، ضمن تاکید بر توسعه تجارت و سرمایه گذاری های مشترک میان دو کشور، از مشکلات موجود تاجران افغان در مرز ایران به ویژه بندر دوغارون یادآوری کرده و خواهان توجه حکومت ایران در حل مشکلات موجود و همچنان ایجاد تسهیلات بیشتر برای تاجران و سرمایه گذاران گردید.
در پایان این نشست هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و مهانان ایرانی از بخش مختلف نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح) نیز دیدن کردند.
 
 
دوشنبه، ۱6 میزان ۱۴۰۳