هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری از مارکیت های تجارتی حریق شده در ولسوالی سپین بولدک دیدن به عمل آورد.

محترم محمدیونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان طی سفر شان به ولسوالی سپین بولدک در حالیکه محترمان: ضیاالدین اچکزی عضو هیات مدیره اتاق، محمد صدیق مهمند رئیس اتاق کندهار و صمیم هاشمی مسوول روابط با دولت اتاق ایشان را نیز همراهی میکردند، از مارکیت های تجاری حریق شده در سپین بولدک دیدن نموده، بخش های مختلف مارکیت ها و اموال حریق شده را بررسی و با رئیس عمومی اطفائیه کشور که در راس هیات حکومتی برای بررسی این حادثه عازم این ولسوالی شده بود و آسیب دیدگان این حادثه صحبت نمود.

محترم حاجی محمد شفیق رئیس اتاق سپین بولدک، به نمایندگی از تاجران این ولسوالی، از رهبری حکومت و رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان بابت تلاش های شان برای جلوگیری از انتشار آتش سوزی تشکر کرده و از رهبری حکومت خواست تا به منظور جلوگیری از تکرار چنین حوادث در آینده، مرکز اطفائیه را در این ولسوالی ایجاد کند. وی، علت اساسی این اتش سوزی را انفجار بطری و شارتی برق گفته که شامل بیش از ۳۵۰ دکان می باشد و به ارزش میلیون ها افغانی اموال تجارتی گوناگون حریق گردیده اند.

آسيب دیدگان این حادثه، دلیل اساسی انتشار اتش سوزی را عدم موجودیت راه های بزرگ در داخل این مارکیت برای عبور وسایط نقلیه اطفائیه عنوان کردند و از رهبری حکومت و مسوولان شهر سازی و مسکن خواستار تطبیق ماستر پلان شهری گردیدند.

هیات بلند پایه حکومت، حادثه حریق اموال تجاری در این ولسوالی را غم انگیز دانسته و برای آسیب دیدگان این حادثه بابت زیان های هنگفت مالی شان ابراز همدردی نمودند. آنها، از تلاش های حکومت در راستای شناسایی موارد چون: سبب آتش سوزی، علت انتشار، مقدار اموال حریق شده و پلان های آینده برای پیشگیری از تکرار چنین حوادث، در هماهنگی با اتاق تجارت و سرمایه گذاری اطمینان دادند.

محترم محمد یونس مهمند، از تمامی مسوولان محلی به ویژه اتاق تجارت و سرمایه گذاری سپین بولدک بابت تلاش های شان در قسمت جلوگیری از این حادثه قدردانی کرده، نقش این ولسوالی را در رشد اقتصاد کشور مهم خواند.

آقای مهمند، ضمن ابراز همدردی با متضررین و اعضای سکتور خصوصی، از آنها خواست تا همت شان را از دست ندهند و برای رشد و توسعه تجارت در کشور تلاش کنند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت، طی تماس تلیفونی از تلاش های معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و سفرشان به ولسوالی سپین بولدک اظهار سپاس و امتنان نموده و به تاجران و آسیب دیدگان این حادثه غم شریکی نمود و از آنها خواست تا در رابطه به حادثه متذکره معلومات را به شکل کتبی به وزارت بسپارند. وی، از همکاری رهبری وزارت در رساندن این موضوع به رهبری حکومت و به هدف مساعدت به متضررین، اطمینان داد.

محترم ضیاالدین اچکزی، عدم تطبیق ماستر پلان در این ولسوالی را از مشکلات اساسی تاجران این زون تجارتی دانسته و از دوایر مربوطه خواست تا در قسمت تطبیق ماستر پلان توجه جدی نمایند. وی، از همکاری های تاجران این مرکز تجارتی در این زمینه، اطمینان داد.

محترم محمد صدیق مهمند، از کمیته بررسی این حادثه خواست تا در قسمت مساعدت با آسیب دیدگان و همچنان در قسمت معافیت مالیاتی به این متضررین توجه جدی کند. وی، از تعهد رهبری اتاق تجارت کندهار مبنی بر همکاری های همه جانبه وعده سپرد.

در اخیر نشست، فیصله به عمل آمد تا ۱۵ تن از نمایندگان تاجران آسیب دیده مشخص گردند و روی چگونگی پلان های بعدی، جمع آوری مساعدت و برداشتن گام های عملی به اتاق تجارت و سرمایه گذاری معرفی گردند.

 

شنبه، ۳۰ سرطان ۱۴۰۳