نشست هیات رهبری اتاق تجارت وسرمایه گذاری با مسولان شرکت های ترانسپورتی ولایت نیمروز

این نشست که به اشتراک محترمان: محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان، خانجان الکوزی و ضیاءالدین اچکزی اعضای هیات میدیره، میر زمان پوپل سرپرست معاونیت مالی و اداری هیات عامل و مسوولان دیپارتمنت های روابط عامه، اداری و اتاق های ولایتی، رهبری و اعضای اتاق تجارت و سرمایه گذاری نیمروز و شماری از مسوولان شرکت های ترانسپورتی به گونه انلاین برگزار گردید.

تاجران، به وِیژه مسوولان شرکت های ترانسپورتی ولایت نمیروز، مشکلات موجود شانرا مطرح نموده از پایین بودن ظرفیت بندر و پل عبوری مرز میان نیمروز و ایران، نبود امکاناتی که بتوانند تبادلات از طریق بندر چابهار را افزایش دهد و نبود مقرارت یکسان در قسمت تحت پوشش قرار گرفتن شرکت های ترانسپورتی افغانی و ایرانی انتقاد کرده و خواهان همکاری اتاق در زمینه حل مشکلات شان گردیدند.

محترم محمد یونس مهمند، پس از استماع مشکلات موجود شرکت های ترانسپورتی، پیرامون اهمیت و نقش ترانسپورت در توسعه تجارت و رشد اقتصاد کشور صحبت نموده افزود که رهبری اتاق مشکلات موجود را با رهبری حکومت درجریان گذاشته اند و به زودی درمورد حل آن اقداماتی صورت خواهد گرفت .

آقای مهمند، به کارمندان اتاق نمیروز هدایت داد تا تمام مشکلات تاجران به خصوص مشکلات ترانسپورتی آنان را جمع آوری نموده و به گونه تحریری و رسمی برای اجراآت بعدی به مرکز بفرستند.

محترم خانجان الکوزی، درمورد عبور مرور و همچنان استفاده از حق ترانزیت وسایط باربری دوطرف صحبت نموده، افزود: هردو کشور از حق مساوی برخودار اند، در صورتی که وسایط شرکت های ترانسپورتی افغان در داخل ایران تحت پوشش شرکت های ایرانی قرار می گیرند، درافغانستان نیز باید عمل بالمثل صورت گیرد.

دراین نشست، تصمیم بر آن شد که جهت رسیدگی به مشکلات تاجران به ویژه شرکت های ترانسپورتی نشست های بیشتر برگزار شود.

 

چهارشنبه 27 سرطان1403