ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با مسوولان اتحادیه صرافان سپین بولدک

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حضورداشت محترمان: خانجان الکوزی و ضیاءالدین اچکزی اعضای هیات مدیره اتاق با محترم نصیب الله سرحدی مسوول اتحادیه صرافان ولسوالی سپین بولدک و هیات همراه شان ملاقات کرده و مشکلات شان را در زمینه داد و ستد پولی استماع نمود.
 
آقای سرحدی، بلند بودن تضمین جواز های صرافی از سوی د افغانستان بانک را یکی از مشکلات اساسی صرافان حوزه جنوب غرب به ویژه صرافان ولسوالی سپین بولدک دانسته و از رهبری اتاق خواست تا در قسمت زمینه سازی نشست ها با دوایر مربوطه در قسمت کاهش تضمین جواز صرافی با آنها همکاری کنند.
آقای مهمند، ضمن اضهار خوش آمدید و استماع صحبت های صرافان، سپین بولدک را یکی از ولسوالی های مهم و استراتِیژیک در عرصه های تجارت و اقتصاد کشور دانسته، وعده سپرد تا موضوع بلند بودن تضمین جواز صرافی را از طریق زمینه سازی نشست ها با ریاست د افغانستان بانک و ادارات ذیربط شریک ساخته و در جهت حل آن تلاش نماید.
محترم خانجان الکوزی، نقش ولسوالی سپین بولدک را به عنوان مرکز تجاری بزرگ و وصل افغانستان با مارکیت های بین المللی مهم خوانده و روی ایجاد تفاوت در قسمت مقدار تضمین جواز های مرکز، ولایات و ولسوالی ها تاکید کرد.
محترم اچکزی، در رابطه به وضعیت تجارت و سرمایه گذاری ها در این ولسوالی معلومات ارائه کرده و نقش این مرکز تجاری را در راستای ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی، تجارت و سرمایه گذاری ارزنده تلقی کرد.
 
چهارشنبه، 27 سرطان 1403