اشتراک معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری در محفل افتتاحیه اتحادیه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حضور داشت اراکین بلند پایه حکومتی، اعضای سکتور خصوصی، تاجران و سرمایه گذران کشور، در مراسمی افتتاحیه اتحادیه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی اشتراک کرده و تأسیس چنین اتحادیه را جهت ایجاد هماهنگی میان استخراج کنندگان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و معرفی بهتر این سنگ در بازار های جهانی مهم خواند.
 
آقای مهمند، ضمن قدردانی از مقام مشرتابه و مقام معاونیت اقتصادی ریاست الوزرای حکومت بابت حمایت همه جانبه شان از سکتور خصوصی کشور، وضعیت کنونی را برای ایجاد سرمایه گذاری های بزرگ مساعد عنوان نموده و از تاجران و سرمایه گذاران کشور خواست تا با استفاده از این فرصت در رشد و توسعه اقتصادی کشور، سهم گیرند.
 
محترم مهمند، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی افغانستان را از منابع مهم و اقتصادی کشور دانسته و روی استخراج معیاری و با بکار گیری تکنولوژی نوین تأکید کرد. معاون اول اتاق، افزود: میزان صادرات کشور در مقایسه با سه سال گذشته سه برابر بیشتر گردیده و تلاش ها برای افزایش آن جریان دارد.
 
محترم مهمند، از صادر کنندگان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خواست تا در نمایشگاه آینده به منظور معرفی بهتر این سنگ ها اشتراک ورزیده و بازاریابی کنند.
 
پنجشنبه، ۲۸ دلو ۱۴۰۲