ملاقات معاون اول اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری با سفیر جمهوری ترکیه در افغانستان

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌ گذاری افغانستان، در حضورداشت محترم عبدالرحمن زیرک مشاور هیات مدیره اتاق، با محترم سینک اونال، سفیر جمهوری ترکیه در افغانستان، ملاقات کرده و پیرامون موضوعات: تجارت، ترانزیت، ترانسپورت و اقتصادی میان دو کشور بحث و تبادل نظر نمود.

در ابتدا، محترم مهمند، ضمن ابراز خرسندی از همکاری های خوب و همیشگی سفارت ترکیه با اتاق تجارت و سرمایه گذاری و سکتور خصوصی کشور، ایجاد اتاق مشترک تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و ترکیه را در راستای تقویت و گسترش روابط تجارتی میان دو کشور و تسهیل در ارتقای همکاری‌ های تجاری مهم خوانده و خواهان همکاری سفارت ترکیه در این زمینه گردید.

همچنان در این نشست، هر دو طرف روی اهمیت موضوعات ترانزیتی و ترانسپورتی از مسیر راه آهن ایران به افغانستان، بحث نموده و تاکید کردند که این مسیر از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و می‌تواند نقش مهمی در تسهیل مراودات تجاری میان دو کشور ایفا نماید.

در پایان این نشست، محترم سینک اونال، از همکاری همه‌ جانبه سفارت ترکیه در زمینه‌ های فوق الذکر اطمینان داده، وعده سپرد که تمام تلاش‌های خویش را برای تقویت روابط دوجانبه و تحکیم همکاری‌های تجاری میان افغانستان و ترکیه انجام خواهد داد.
 
این ملاقات، به عنوان یک گام مثبت در جهت تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور دانسته  شد.

سه ‌شنبه، 25 جدی 1402