ملاقات معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری با سرپرست مقام ولایت و اعضای شورای علمای خوست

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، طی سفر کاری خویش به ولایت خوست در حالیکه محترمان: انجنیر احمد ضیاء خالد رئیس تسهیل سرمایه گذاری ریاست عمومی اداره امور، بهرام خان رئیس اتحادیه صرافان، شهباز خان رئیس اتاق خوست، سردار ولی پشتون مشاور ارشد اتاق،  تاجران، سرمایه گذاران و نمایندگان بخش صحت، زراعت، اراضی و شهر سازی  ولایت خوست ایشان را همراهی میکردند، در نشست های جداگانه با سرپرست مقام ولایت و اعضای شورای علمای این ولایت دیدار کرده و در رابطه به آغاز کار ساخت شفاخانه تداوی امراض سرطانی، استملاک زمین و ترتیب یک پروپوزل جوابگو، بحث و گفتگو نمود.

آقای مهمند، از مردم  و تاجران ولایت خوست بابت اقدام بی سابقه شان در قسمت ساخت شفاخانه تداوی امراض سرطانی، سپاسگزاری کرده و در رابطه به نحوه ساخت شفاخانه متذکره، پلان عملیاتی و برخی مسایل مربوط به آن معلومت مفصل ارائه کرد. وی، ساخت چنین شفاخانه را برای بهبود عرضه خدمات صحی در بخش امراض سرطانی با اهمیت دانسته و از ادارات ذیربط حکومتی خواست که در این موضوع گام های عملی را بردارند تا روند ساخت شفاخانه متذکره تسریع گردد.

معاون اول اتاق، خوست را یکی از ولایات صنعتی، ترانزیتی و تجاری خوانده و خواهان ایجاد پارک های صنعتی و ایجاد یک مرکز بزرگ تجاری که در آن تمام تولیدات داخلی به شکل دایمی به نمایش گذاشته شود، در این ولایت گردید.

مقام ولایت خوست، ضمن اظهار خوش آمدید به معاون اول اتاق و تیم همراه ایشان، اعمار شفاخانه ها و مراکز صحی در کشور را از اولویت برنامه های کاری حکومت عنوان کرده و ساخت چنین شفاخانه را به سود مردم افغانستان و بهبود خدمات صحی در کشور به ويژه ولایت خوست دانست. وی، از همکاری های همه جانبه ادارات ذیربط حکومتی خوست در این زمینه اطمینان داد.

آقای خالد، هدف از این سفر راه اندازی کارهای عملی شفاخانه معیاری تداوی امراض سرطانی خواند که از سوی تاجران ملی کشور اعمار میگردد. وی، خواهان همکاری همه جانبه مقام ولایت خوست در این زمینه گردید.

اعضای شورای علمای خوست، اعمارهمچو شفاخانه ها را یک گام نیک در عرصه خدمات صحی برای شهروندان کشور دانسته و از همکاری همه جانبه خویش در قسمت اعمار شفاخانه مذکور اطمینان دادند.

یکشنبه، ٢٤ جدی ١٤٠٢