ملاقات معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری با سفیر جاپان در افغانستان

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌ گذاری افغانستان، در حضورداشت محترم امید غفورزی مسوول دیپارتمنت روابط بین‌الملل اتاق، با محترم کورومیا تاکایوشی سفیر جاپان در افغانستان، ملاقات کرده و پیرامون توسعه تجارت، سرمایه گذاری ها در کشور و مشکلات ویزه تاجران بحث و تبادل نظر نمود.

آقای مهمند، ضمن قدردانی از کمک های سخاوتمندانه جاپان به مردم افغانستان و همچنان تطبیق پروژه های زیربنایی در کشور، در مورد فعالیت های اتاق تجارت و سرمایه‌ گذاری و فرصت های موجود سرمایه گذاری در افغانستان، معلومات ارائه کرده؛ تأمین امنیت و صلح سرتاسری در کشور، از بین رفتن فساد در ادارات دولتی و منع کشت کوکنار را زمینه خوبی برای سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در افغانستان، دانست. وی، از سفیر جاپان خواست که تاجران و سرمایه گذاران چاپانی را تشویق به سرمایه گذاری در سکتورهای معادن انرژی و زراعت افغانستان بنماید.

معاون اول اتاق، به فرصت های موجود در زمینه توسعه تجارت به خصوص واردات و صادرات میان دو کشور اشاره کرده و نبود تسهیلات صدور ویزه برای تاجران افغان را از چالش های عمده فرا راه توسعه تجارت دو کشور دانسته و خواهان همکاری سفارت جاپان در این مورد گردید.

 آقای مهمند، پیشنهاد کرد تا سفارت جاپان زمینه سفر یک هیات تجاری افغان را جهت امضای تفاهمنامه های تجاری با اتاق تجارت جاپان مساعد سازد و در ضمن از سفیر محترم جاپان دعوت به عمل آورد تا به اتاق تجارت و سرمایه‌ گذاری افغانستان تشریف آورده و از نزدیک با تاجران و سرمایه گذاران افغان آشنایی حاصل نماید.

آقای کورومیا تاکایوشی، از تعهد آن کشور به ادامه کمک هایش به مردم افغانستان، اطمینان داده و بر تقویت روابط تجارتی با افغانستان تاکید ورزید. وی از زمینه سازی برای سفر تاجران افغان به جاپان و تشویق سرمایه گذاران جاپانی به سرمایه گذاری در افغانستان نیز وعده همکاری نمود.

شنبه، 16 جدی 1402