ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان

هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان محترمان: محمدیونس مهمند معاون اول هیات مدیره، خان محمد سرفراز باز رئیس دارالانشای هیات مدیره، خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق و رئیس اتاق افغان- پاک، احمدضیاء عظیمی شینوزاده عضو هیات مدیره و همچنان تعدادی از تاجران و سرمایه گذاران مطرح کشور با محترم آصف خان درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان و محترم عبیدالله نظامانی سفیر پاکستان برای افغانستان و هیات همراه شان در مقر سفارت این کشور ملاقات کرده و پیرامون مشکلات تجارت و ترانزیت میان دو طرف بحث و گفتگو نمودند.

محترم محمدیونس مهمند، تشریف آوری نماینده ویژه پاکستان را خیر مقدم گفته، از مشکلات موجود برای اموال ترانزیتی تاجران افغان در بنادر پاکستان یادآوری کرده و از رهبری کشور پاکستان خواست تا در قسمت رفع موانع برای تاجران افغان همکاری نمایند. وی، روی ایجاد تسهیلات لازم در بندر کراچی و سایر بنادر کشور پاکستان برای تاجران افغان از سوی این کشور تاکید ورزید.
 
محترم خانجان الکوزی، ضمن تشریح فرصت های موجود در زمینه تجارت و سرمایه گذاری در افغانستان به ویژه در بخش استخراج معادن کشور، از مشکلات موجود در زمینه تجارت و سرمایه گذاری دو جانبه یادآوری کرده گفت: تفتیش فزیکی محموله های صادراتی کشور، شرایط جدید اداره قرنطین، مشکلات صدور ویزه تجارتی پاکستان برای تاجران افغان، مشکلات موجود تاجران در بندر کراچی و انتقال مواد خام از موضوعات عمده سد راه تجارت میان دو کشور میباشند. وی، روی ایجاد تسهیلات لازم در زمینه مشکلات ترانسپورتی به ویژه بندر غلام خان و ایجاد تسهیلات در بخش صحت و برخی مسایل دیگر نیز تاکید کرد.

محترم آصف خان درانی، بعد از استماع صحبت های هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، وعده سپرد تا برای رفع مشکلات موجود در بخش های فوق الذکر تلاش کرده و با هماهنگی با ادارات ذیدخل کشور پاکستان راه های حل پیدا خواهد کرد.

محترم عبید الله نظامانی، از تلاش های خویش در زمینه ایجاد هماهنگی های لازم در بخش تجارت و صدور ویزه تجارتی برای تاجران افغان اطمینان داده و از تاجران افغان خواست تا تمامی پیشنهادات تان را به شکل کتبی به سفارت این کشور تسلیم نمایند.

در این جلسه بر علاوه هیات رهبری اتاق مرکز، هیات رهبری اتاق های کابل، کندهار، ننگرهار و خوست نیز اشتراک داشتند.

شنبه، 1 میزان 1402