ملاقات معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان با رئيس عمومی سازمان اسلامی برای مصئونیت غذایی IOF

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، با محترم پروفيسر یرلان بی دولت رئيس عمومی سازمان اسلامی برای مصئونیت غذایی IOF ملاقات کرده و پیرامون راه اندازی نمایشگاه غذایی بحث و تبادل نظر نمود.

آقای مهمند، از وضعیت امنیتی خوب در افغانستان و کاهش فساد در ادارات دولتی در شرایط فعلی یادآور شده و از همکاری اتاق در بخش تهیه مواد غذایی حلال و تطبیق سایر پروژه های این سازمان اطمینان داد. وی به موقعیت جغرافیایی افغانستان در زمینه اتصال ترانزیت کشورهای آسیای میانه با جنوب آسیا یادآور شده و خواهان تدویر نمایشگاه مشترک مواد غذای میان افغانستان وقزاقستان گردید.

آقای بی دولت، توسعه تجارت را به سود دو کشور قزاقستان و افغانستان دانسته، گفت که حاضراست تا در قسمت تدویر نمایشگاه ها، کنفرانس های تواصل تجارتی و نشست های تجارتی میان دو کشور در هماهنگی با دولت قراقستان همکاری کند. وی از اتاق خواست تا پروپوزل های خویش را در رابطه به اقلام غذایی مورد ضرورت مردم افغانستان با این نهاد شریک سازد، تا بتوانند آنرا تهیه کنند.

دراخیر فیصله بر این گردید که در آینده نزدیک هیات افغانی به قزاقستان سفر نماید تا در باره تدویر چنین نمایشگاه با مسوولان قزاقی صحبت نمایند.