رئیس و معاون جدید اتحادیه میوه خشک طی‌ مراسمی معرفی شدند

جلالتمآب مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء و محترمان: محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، خیرالدین مايل احمدی معاون تجارتی و خانجان الکوزی عضوی هیات مدیره اتاق درحالیکه محترم معينان محترم وزرای خارجه و زراعت، معاون اتاق زراعت، میرزمان پوپل سرپرستمعاونیت مالی و اداری هیات عامل اتا، رؤسای اتحاديه های‌ مختلف و تاجران و سرمایه گذاران کشور نیز حضور داشتند، رئيس و معاون جدید اتحاديه میوه خشک را معرفی نمودند.
 
محترم عبدالقاسم رئیس جدید اين اتحاديه، تشریف آوری مهمانان را در این کنفرانس خیر مقدم گفته، مشکلات عمده این اتحادیه را در قسمت مسدود کردن گذرگاه ها از سوی‌ کشور همسایه، افزایش دو فیصد محصول گمرکی از سوی پاکستان، نبود تسهیلات از سوی مسئولان وزرات مالیه در بررسی اسناد تجاری و عدم توزیع زمين از سوی دولت برای تاجران اتحادیه مذکور برشمرده و از رهبری حکومت و اتاق خواست تا در رفع مشکلات شان گام های عملی را بردارند.
محترم محمد یونس مهمند، ضمن ابراز تبریکی بابت تعیین رئیس و معاون این اتحادیه، روی پرواز های‌ مستقیم میان افغانستان و کشور های اروپایی تاکید کرده و از معين محترم وزرات خارجه و رزاعت خواست که در فراهم‌ سازی پرواز ها و تسريع روند صادرات کشور با اتاق همکاری نمایند.
معاون اول اتاق، ایجاد یک مرکز ویزه در افغانستان را نیاز اساسی در رشد اقتصاد، افزایش صادرات و تسهیل صدور ویزه برای‌ تاجران خوانده و از مسئولان حکومتی خواست تا در ایجاد مرکز مذکور توجه جدی نمایند.
جلالتمآب مولوی عبدالکبیر، ضمن ابراز تبریکی به رئیس و معاون اتحاديه مذکور، از همکاری خویش در قسمت رفع مشکلات و فراهم سازی تسهیلات برای تاجران اطمینان داد.
محترم خیرالدین مايل احمدی، انتخاب رئیس و معاون جدید اتحاديه میوه خشک را تبریک گفته، نقش میوه خشک را در افزایش صادرات و رشد اقتصاد کشور مهم خواند. وی، از تمام تاجران این اتحاديه خواست تا در قسمت پروسس و بسته بندی معیاری میوه مذکور توجه جدی نمایند.
معين محترم وزارت خارجه، در رابطه به فرصت های موجود کشور صحبت کرده و از تمام تاجران و سرمایه گذاران افغان مقیم کشور های‌ خارجی خواست که‌ به‌ وطن برگشته و در سکتورهای مختلف سرمایه گذاری نمایند.
معين محترم وزارت زراعت، از همکاری خویش در قسمت رفع مشکلات و فراهم سازی تسهیلات برای‌ تاجران صادر کننده محصولات زراعتی کشور اطمینان داد.
محترم الکوزی، در رابطه به‌ ارزش اتحاديه مذکور معلومات ارائه کرده و از تاجران میوه تازه و خشک خواست که‌ محصول با کيفيت و مطابق با معیارهای بین المللی را به‌ خارج صادر نمایند.
همچنان محترم محمد یونس مهمند و محترم خانجان الکوزی، در حضور داشت اراکین بلند پایه حکومتی، تاجران و سرمایه گذاران کشور در محفل افتتاح عظیم تاور واقع چهارراهی دهن باغ شهر کابل اشتراک ورزیدند.
آقای مهمند، ضمن اظهار تبریکی و یادآوری از اهمیت همچو بلند منزل ها در جهت رفع نیازمندی مردم، از مسوولان این بلند منزل خواست که سیستم تصفیه خانه آب و مرکز گرمی آنرا مطابق ستندرد های بین المللی و سکتور ساختمان تکمیل نموده و به بهره برداری بسپارند. وی،
از تمام هم شهریان تقاضا نمود تا در پاکی و آبادی وطن و همچنان اعمار ساختمان ها با شاروالی کابل همکاری کنند.
 
 
 
یکشنبه، ۲۲ میزان ۱۴۰۳