سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان از سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح) دیدن نمود

خانم وی رونیکا بوسویک پوهار، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان، در حالیکه هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و تعدادی از تاجران کشور ایشان را همراهی میکردند، از بخش های مختلف غرفه های تولیدات و محصولات سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح) دیدن کرده و مشکلات و پیشنهادات شانرا استماع نمود.
 
محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، تشریف آوری خانم وی رونیکا را به سومین نمایشگاه ملی وبین المللی امام ابوحنیفه (‌رح) خیر مقدم گفته، روی بهبود روابط تجارتی با کشورهای اروپایی به ویژه آلمان، بلجیم، سویدن، ناروی، چک سلواکیا و سایر کشور ها تاکید کرده و از سفیر اتحادیه اروپا برای افغانستان خواست که در این زمینه با ایشان همکاری نماید.
معاون اول اتاق، مشکلات عمده تاجران افغان را در قسمت انتقال پول از کشور های اروپایی به افغانستان، نبود دهلیز هوایی مستقیم از افغانستان به اروپا و نبود صدور ویزه از سوی کشور های مذکور برای تاجران افغان خوانده و ایجاد یک مرکز ویزه را نیاز اساسی در زمینه افزایش صادرات و تسهیلات بیشتر تجاری برای تاجران دانست. وی از ملل متحد نیز تقاضا به عمل آورد تا کرسی افغانستان را به مردم افغانستان بسپارد.
آقای مهمند، در رابطه به اشتراک سکتور خصوصی کشور های مختلف به ویژه ایران، پاکستان، ترکیه، امارات متحده عربی و سویس در این نمایشگاه، به سفیر اتحادیه اروپا معلومات ارائه کرده و از ایشان خواست که در بخش آموزش حرفوی تجاری برای متشبثین کوچک و متوسط با اتاق همکاری نماید.
خانم وی رونیکا، ضمن ابراز خرسندی از هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان بابت تدویر این نمایشگاه بزرگ ملی و بین المللی، نقش سکتور خصوصی را در چرخش مالیات نظام ها مهم خوانده و از همکاری خویش در قسمت آموزش مهارت های فنی وتخنیکی، حمایت از متشبثین کوچک و مشکلات بانکی به هیات رهبری اتاق اطمینان داد.
 
 
 
یکشنبه، 22 میزان 1403