دیدار اتشه تجارتی کشور چین از سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح)

محترم مه چینگ وانگ اتشه تجاری سفارت چین در افغانستان، درحالیکه هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری و جمعی از سرمایه گذاران کشور نیز ایشان را همراهی میکردند، از غرفه های مختلف سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه(رح) دیدن نمود.
 
اقای مه چینگ وانگ، سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه(رح) را يکی از نمایشگاه های بزرگ در سطحی منطقه عنوان کرده‌ و نقش چنین نمایشگاه ها را در رشد اقتصاد و معرفی محصولات تولیدی افغانستان مهم خواند. وی، تجارت میان چين و افغانستان را در حال گسترش خوانده و از هیات رهبری اتاق خواست تا در نمایشگاه که‌ چندی بعد در مرکز چین برگزار میگردد، اشتراک ورزند.
محترم محمد یونس مهمند، تشریف آوری آقای مه چینگ وانگ را در سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح) خیر مقدم گفته، از همکاری و کمک‌ های‌ کشور چین به مردم افغانستان‌ طی‌ چندین سال‌ قدردانی نموده و روی بهبود روابط بیشتری تجاری با کشور چین تاکید کرد. وی، از اتشه تجاری چین خواست تا در تدویر نمایشگاه بزرگ ماشینری به گونه مشترک از سوی اتاق و سکتور خصوصی چین در افغانستان و همچنان ایجاد تسهیلات‌ بیشتر تجاری به ویژه‌ صدور ویزه برای تاجران افغان با ایشان‌ همکاری نمایند.
آقای مهمند، کریدور واخان را نقطه وصل مستقیم افغانستان با چین دانسته و از آقای مه چینگ وانگ خواست که در راستای آغاز کوریدور مذکور در هماهنگی دولت چین با ایشان همکاری نماید.
 
 
 
پنجشنبه، 19میزان 1403