ملاقات هیات رهبری اتاق با نماینده ویژه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در غرفه اتاق تجارت مشترک افغانستان-ایران

محترم حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران در افغانستان و سفیر آنکشور مقیم کابل، از غرفه اتاق تجارت مشترک افغانستان- ایران دیدار کرده و با محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حضورداشت محترمان: میراجان سلیمان‌خیل رئیس اتاق مشترک افغانستان-ایران، جان آقا صادقی عضو هیات مدیره اتاق، معین خوافی اتشه تجاری افغانستان در تهران و سید جمال الدین هاشمی رئیس امور بین الملل اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت هرات ملاقات کرده و پیرامون توسعه تجارت و سرمایه گذاری های مشترک، شناسایی چالش ها و رفع مشکلات موجود بحث و گفتگو نمودند.

محترم محمد یونس مهمند، برنامه ها و فعالیت های اتاق مشترک افغانستان- ایران را به گونه مفصل تشریح کرده و از همکاری های همیشگی ایران در راستای حمایت از سکتور خصوصی افغانستان قدردانی نمود. وی، ضمن تشریح فرصت های سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور، خواهان همکاری های لازم ادارات سکتوری ایران در زمینه استفاده این فرصت ها به نفع دو کشور گردید.

آقای کاظمی قمی، ضمن با اهمیت خواندن روابط تجارتی دو کشور، افزود: جمهوری اسلامی این در تلاش است تا کنسرسیوم بین المللی میان افغانستان، ایران و چین را که به رشد اقتصادی سه کشور کمک کند، ایجاد نماید.

قابل یادآوری است که اتاق تجارت مشترک افغانستان-ایران در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو نزدیک به هفتاد تن از تجار و سرمایه گذار افغان را برای به دست آوردن غرفه و معرفی محصولات تجاری شان در این نمایشگاه معرفی کرده است.

 

سه شنبه، 11 ثور 1403