نشست هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با رهبری اتحادیه خدمات دوایی کشور

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حضورداشت محترم خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق با محترم اسدالله کاکر رئیس اتحادیه ادویه خدمات دوایی و برخی از اعضای رهبری این اتحادیه ملاقات کرده و پیرامون مشکلات بخش ادویه بحث و تبادل نظر نمود.

آقای کاکر، در رابطه به طرزالعمل اداره خدمات دوا و غذا و همچنان مشکلات ناشی از آن، به ویژه طرزالعمل اداره خدمات دوا و غذا که بدون در نظر داشت موافقه و مشورت با واردکنندگان ادویه ترتیب گردیده است، کمرشکن بودن فیس اداره خدمات دوا و غذا روی اقلام وارداتی ادویه، عدم موجودیت گدام های معیاری در گمرکات جهت تخلیه ادویه، نبود لابراتوار های معیاری در زون های بزرگ کشور، مشکلات در انتقال ادویه از ولایات به کابل، عدم سرعت عمل در طی مراحل اسناد گمرکی، عدم صدور جواز های عمده فروشی برای عمده فروشان ادویه را از مشکلات بزرگ این بخش دانسته و از رهبری اتاق خواست تا در زمینه حل مشکلات شان با ایجاد هماهنگی بیشتر میان اداره خدمات دوا و غذا و این اتحادیه همکاری لازم نماید.

آقای مهمند، اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان را خانه مشترک تمامی تاجران کشور دانسته و از تلاش های اتاق در راستای عرضه خدمات یکسان برای تاجران کشور اطمینان داد. وی، روی ایجاد لابراتوار های معیاری در زون های بزرگ کشور و آماده سازی طرح پیشنهادی برای حل مشکلات فوق الذکر از سوی این اتحادیه و سپردن آن به اداره خدمات دوا و غذا تاکید کرد.

محترم خانجان الکوزی، از تعهد رهبری اتاق در بخش عرضه خدمات تجاری برای تاجران کشور اطمینان داده و خواهان ترتیب طرزالعمل جوابگو از سوی اداره خدمات دوا و غذا گردید که با شرایط فعلی کشور مطابقت داشته باشد.

شنبه، 1 میزان 1402