نشست رئیس عمومی اتاق تجارت وسرمایه گذاری با رؤسای کشور های عضو سازمان سارک

محترم توکل احمدیار رئیس عمومی اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان، در سفر به کشور چین که در آن محترم میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل و محترم امید غفورزی مسوول دیپارتمنت روابط بین الملل اتاق نیز ایشان را همراهی می کردند، طی نشستی با رؤسای کشور های عضو سازمان سارک، پیرامون توسعه روابط و همکاری های منطقوی کشورهای سارک بحث و تبادل نطر نمود.

محترم توکل احمدیار، در رابطه به نقش و موقعیت جغرافیایی افغانستان در اتصال کشورهای آسیای میانه با کشورهای جنوب آسیا به ویژه اهمیت ترانزیتی آن صحبت نموده و تطبیق پروژه های بزرگ منطقوی و سرمایه گذاری های مشترک عضو سازمان سارک را در تحکیم و توسعه روابط تجاری – اقتصادی مهم توصیف کرد.

آقای احمدیار، فرصت های موجود در افغانستان را برای سرمایه گذاری های مشترک در پروژه های زیربنایی مساعد دانسته و از کشورهای عضو سارک خواست تا با استفاده از این فرصت ها در پروژه های مانند: تولید انرژی برق، میکانیزه ساختن زراعت، استخراج معادن و سایر سکتورها سرمایه گذاری نمایند. وی، از کشور های عضو سازمان سارک خواست تا تسهیلات بیشتری را در زمینه صدور ویزه به تاجران و شهروندان این کشور ها مساعد سازند.

رؤسای کشور های عضو سازمان سارک، هریک پیرامون اهمیت و نقش کشور های شان در توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری های مشترک میان کشورهای عضو صحبت نموده و روی همکاری های منطقوی تأکید ورزیدند.

یکشنبه 29 اسد ۱۴۰۲