مسوولان و اعضای اتحادیه و انجمن قالین در مورد مشکلات شان با معاون سرمایه گذاری ‏اتاق ‏گفتگو گردند

محترم سلطان محمد "صافی" معاون سرمایه اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان با بامسوولان و اعضای اتحادیه ‏و انجمن قالین در ‏تالار کنفرانس های اتاق ملاقات کرده و در مورد حل مشکلات شان بحث و تبادل نظر نمودند.

در این نشست، بازرگانان و تولیدکنندگان قالین و صادرات کنندگان تار و پشم، در مورد وجود مشکلات در ‏قسمت صادرات تار قالین و پشم به ‏هندوستان و همچنان تولید و صادرات قالین ابراز نظر کرده و پیشنهادات و ‏نظریات مشخص را در مورد راه حل آن نیز ارایه ‏کردند.

آقای "صافی" پس از شنیدن مشکلات و پیشنهادات صادرکنندگان تار قالین، تولیدکنندگان و صادرکنندگان ‏قالین، ابراز نظر کرده و تاکید کرد که با درنظرداشت منافع ملی، مشکلات و پیشنهادات معقول هردو جانب، باید ‏تصمیم درست از سوی ارگان ‏های ذیربط اتخاذ شود تا از یک طرف تولید کنندگان و صادرکنندگان تار قالین و ‏پشم صدمه نبینند و از سوی دیگر صادرات ‏تار و پشم قالین بالای تولیدکنندگان و صادرکنندگان قالین تاثیرات ‏منفی نگذاشته و آنان را به کمبود مواد خام رو به رو نسازد.

آقای "صافی" افزود: در صورتیکه تولیدکنندگان قالین حاضر باشند تا پشم و تارتولید شده در داخل کشور را ‏خریداری و به ‏مصرف برسانند،  برای آنان اولویت داده شود و به این ترتیب تار تولید شده به فروش خواهد رسید ‏و هم تولید و صادرات ‏قالین متضرر نخواهد شد.

یکشنبه، 2 سنبله 1399‏