شرکت گرین انرژی پلس توسط وزیر صنعت و تجارت و هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان افتتاح شد

شرکت گرین انرژی پلس طی مراسمی در پارک صنعتی ولایت هرات توسط محترم نورالدین عزیزی وزیر صنعت ‌و تجارت و‌هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان محترمان: خانجان الکوزی و عصمت الله وردگ اعضای هیات مدیره، عبدالمتین قلندری منشی هیات نظار و میروس هوتک معاون مالی و اداری هیات عامل اتاق و همچنان اشتراک تعداد کثیری از مقامات حکومتی و اعضای سکتورخصوصی افتتاح و به فعالیت آغاز نمود.

محترم عبدالمتین قلندری منشی هیات نظار اتاق و رئیس عمومی شرکت گرین انرژی پلس، ضمن اظهار خوش آمدید به مهمانان و اشتراک کنندگان مراسم، در رابطه به شرکت مذکور معلومات ارائه کرده، گفت: شرکت گرین انرژی پلس از هفت ماه بدینسو فعالیت آزمایشی خویش را در عرصه تولید بطری آغاز نموده که روزانه بیشتر از یک هزار بطری با ظرفیت های مختلف از ۴۰ امپیر الی ۲۰۰ امپیر تولید می‌نماید. وی افزود: ما در آینده نزدیک در نظر داریم تا زمینه را برای تولید بطری های سولری نیز فراهم نماییم.

آقای قلندری، در رابطه به کیفیت مواد تولید بطری گفت: ما تلاش می ورزیم که برای تولید بطری از با کیفیت ترین مواد استفاده کرده و کالای با کیفیت تر را به بازار عرضه نماییم. وی از رهبری حکومت خواست که صنایع داخلی را مورد حمایت قرار دهد تا بتواند با محصولات خارجی رقابت کند. او همچنان از مسوولان حکومتی خواستار فروش بطری های فرسوده و داغمه دولتی به شرکت های تولید بطری شد تا از آن برای تولید بطری های جدید استفاده شود.

محترم نورالدین عزیزی وزیر صنعت و تجارت، در رابطه به اهمیت صنعت و تولیدات داخلی صحبت کرده، گفت: صنعت و تولیدات داخلی نیاز به حمایت جدی دارد و ما مصمم هستیم تا تسهیلات لازم را برای صنعت کاران فراهم نماییم.

وی از توزیع زمین برای اعمار فابریکات و شرکت های تولیدی وعده سپرده افزود: ما تلاش میورزیم تا برای تمام صنعت کارانی که به منظور ایجاد کارخانه نیاز به زمین دارند
 زمین فراهم کنیم.

محترم خانجان الکوزی، ضمن ابراز قدردانی از رئیس شرکت گرین انرژی پلس بابت سرمایه گذاری اش در این بخش، در رابطه به اهمیت صنعت و تولید صحبت نموده گفت: صنعت عنصر اساسی در رشد و انکشاف اقتصادی تلقی می‌شود. تشویق و حمایت از صنعت می تواند راه را برای بسترسازی سرمایه گذاری درسایر زمینه ها، هموار سازد.

‎آقای الکوزی، در رابطه به چالش های موجود سرمایه گذاران گفت: صنعت کاران و سرمایه گذاران ما با مشکلات بانکی، چالش ها در زمینه انتقال پول و کمیشن زیاد، پایین بودن نرخ تعرفه های گمرکی روی واردات محصولات مشابه خارجی و برخی مسائل دیگر، روبرو اند.

قابل یادآوریست، هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، طی این سفر خویش، در مراسم افتتاحیه شرکت فراه پلاستیک، شرکت تولیدی ورق و کارتن سازی هرات سلما، اشتراک ورزیدند.