ملاقات معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با سرپرست سفارت هندوستان در کابل

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حضورداشت محترم امید غفورزی مسوول روابط بین الملل هیات عامل اتاق، با محترم بهارت کمار کوتاتی سرپرست سفارت هندوستان در کابل ملاقات کرد.
 
در این ملاقات، آقای مهمند در مورد اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و فعالیت های تجارتی - اقتصادی آن که هدفش خدمت به جامعه تجاری و سکتور خصوصی بوده، معلومات ارائه کرد و به توسعه روابط تجارتی میان دو کشور تاکید نمود. وی ضمن یادآوری از مشکلات موجود فراراه فعالیت تاجران افغان در هند به ویژه در زمینه صدور ویزه و حل منازعات تجارتی میان دو کشور یادآور شده و خواستار همکاری سفارت هند در قسمت رفع مشکلات تاجران و ایجاد تسهیلات بیشتر در این زمینه گردید.
 
آقای مهمند از رابطه خوب تجاری با هند در گذشته (حدود 500 میلیون دالر صادرات به هند در سال گذشته و حدود 250 میلیون دالر طی دو ربع اول سال روان میلادی)، علاقمندی روز افزون تاجران افغان از تجارت با کشور های جنوب آسیا خصوصاً هند و همچنان از علاقمندی شرکت های جدید هندوستان در زمینه کار مشترک با سکتور خصوصی افغانستان یادآور شده و برتحکیم روابط اقتصادی میان دو کشور، جلب سرمایه گذاری های هند در افغانستان به ویژه در زمینه استخراج معادن، سفر هیات تجاری به افغانستان و هند و همچنان تدویر کنفرانس های تجاری، ایجاد اتاق مشترک، و نمایشگاه های مشترک تاکید کرد.
 
آقای بهارت کمار، ضمن یادآوری از کمک های هندوستان طی یکسال گذشته به مردم افغانستان از جمله کمک 15 هزار تن گندم و 5 میلیون دوز واکسین کرونا، مشکلات موجود فرا راه تاجران و صدور ویزه را موقتی خوانده، افزود که سفارت این مشکلات را با وزارت امور خارجه هند شریک ساخته است و ابراز امیدواری که هرچه زودتر مشکلات موجود رفع گردد. وی از هر نوع همکاری سفارت هند در این زمینه اطمینان داد.