اشتراک هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری در مراسم افتتاحیه مرکز فومیگیشن و کنترول آفات قرنطینی کندا فروت

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و محترم  خان جان الکوزی عضو هیات مدیره،  در مراسم افتتاحیه مرکز فومیگیشن و کنترول آفات قرنطینی کندا فروت که با اشتراک اراکین بلند پایه حکومتی، محترم سعدالدین سعید رئیس شرکت کندا فروت، تاجران و اعضای سکتور خصوصی در پارک های صنعتی پلچرخی برگزار شده بود، اشتراک و سخنرانی نمودند.

آقای مهمند ضمن اظهار تبریکی و قدردانی از مسوولین شرکت کندافروت بابت افتتاح این مرکز، گفت: تاجران و صادر کننده گان افغان همیشه بابت فومیگیشن محصولات زراعتی به کشور های همسایه و منطقه هزینه و زمان بیشتر را صرف میکردند که خوشبختانه با افتتاح و آغاز فعالیت این مرکز صادرکننده گان میتوانند کالاها و اموال خویش را به کشور های منطقه و جهان با هزینه و زمان کمتر صادر نمایند.
 
معاون اول هیات مدیره اتاق افزود: صادرات کشور به مقایسه سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته و این روند همچنان ادامه دارد. وی تاکید نمود که با فعالیت این مرکز صادرات کشور باید تحت نام  افغانستان صورت گیرد.

محترم خان جان الکوزی، با اشاره به اهمیت بسزایی زراعت و آبیاری در قسمت رشد تجارت و صنعت، گفت: شرکت کندا فروت خدمات شایسته ای را در سال های متمادی در قسمت صادرات میوه جات و سبزیجات به کشورهای همسایه و منطقه انجام داده است. وی افتتاح چنین مرکز را یک نیاز مبرم برای صادرات کالاها و محصولات کشور دانست.

محترم نجیب الله مهمند رئیس اجرائیه مرکز فومیگیشن و کنترول آفات قرنطینی، پیرامون فواید این مرکز صحبت نموده گفت: فومیگیشن برای صادر کننده‌گان امتعه شامل حفظ و مدیریت صحی محصولات تجارتی، از بین بردن انواع مختلف حشرات مضره و آفات قرنطینی و کسب اعتبار بین المللی برای اموال و محصولات تجارتی میباشد.