اشتراک هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری در نشست اتاق مشترک افغانستان – پاکستان که در شهر کراچی برگزار شد

محترم سلطان محمد صافی معاون سرمایه گذاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در جریان سفر کاری دو روزه در حالیکه محترمان خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق، احمد شاه حکیمی معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری کابل و اجمل صافی عضو رهبری اتاق افغانستان - پاکستان و عضو هیات مدیره اتاق کنر ایشان را همراهمی می کردند، در نشست اتاق مشترک افغانستان – پاکستان که در شهر کراچی برگزار شد، اشتراک و پیرامون توسعه تجارت دو کشور و حل مشکلات موجود تجارتی سخنرانی نمود.
 
در روز اول این سفر، نشستی با اشتراک مسوولان سکتور خصوصی و مقامات حکومتی آنکشور صورت گرفت که محترم سلطان محمد صافی به نمایندگی از اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با جانب پاکستان پیرامون مشکلات موجود بر سر راه تجارت و ترانزیت میان دو کشور صحبت نموده و بر توسعه تجارت، ایجاد تسهیلات تجارتی و همکاری های مشترک میان سکتور خصوصی دو کشور تأکید نمود.
 
علاوه بر آن هیات رهبری اتاق، محترمان سلطان محمد صافی و خان جان الکوزی، روی رفع آن موانع و چالش های تاکید کردند که باعث می شود تا تجارت و ترانزیت دو کشور آسیب ببیند، مانند: افزایش قیمت تريکينک ديوايس، توقف زیاد اموال تجارتی در گذرگاه های تورخم، سپین بولدک و مشکلات مسافرین در این گذرگاه ها. ایشان خواهان ایجاد تسهیلات بیشتر در زمینه ترانیزیت بخصوص در قسمت تبدیلی کانتیر ها در بندر کراچی و صدور ویزا برای تاجران افغان گردیدند.
 
همچنان هیات رهبری اتاق، در جلسه جداگانه که با محترم فاروقی اتشه تجارتی سفارت افغانستان و تاجران افغان در شهر کراچی برگزار شد، مشکلات تاجران را استماع نموده و از قونسلگری افغانستان در شهر کراچی خواست تا در قسمت رفع مشکلات آنان همکاری همه جانبه نماید.
 
اعضای هیات رهبری اتاق، در روز دوم سفر خود از بندر کراچی و سه ترمینال که اموال تجارتی افغانستان از طریق آن وارد یا صادر می شوند دیدن کرده و روی رفع مشکلات موجود، با مسوولان آن صحبت نمودند.