نشست هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری، تاجران و اتحادیه های سکتوری با والی ولایت کابل به منظور حل مشکلات سکتور خصوصی

محترمان محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، شیرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره، خان جان الکوزی و سید پرویز هوفیانی اعضای هیات مدیره اتاق، در حضور داشت اعضای رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری کابل، تاجران، نمایندگان اتحادیه های سکتورهای مختلف و محترم میرویس هوتک معاون مالی و اداری اتاق، طی نشستی با محترم شیخ ندا محمد ندیم والی ولایت کابل و محترم شیخ ظاهرخان خادم معاون اجتماعی این ولایت در مورد مشکلات سکتورخصوصی و همکاری های مشترک بحث و گفتگو نمودند.
 
این نشست که در دفتر مرکزی اتاق برگزار شد، در آغاز محترم محمد یونس مهمند تشریف آوری والی ولایت کابل و اشتراک کنندگان این نشست را خیر مقدم گفته و در رابطه به فعالیت های تجارتی و اقتصادی اتاق به خصوص بعد از استقرار نظام امارت اسلامی که اتاق نگذاشت تا روند تجارت و واردات مواد اولیه به سکتگی مواجه گردد، معلومات ارائه کرده و نقش رهبری اتاق را در تأمین نیازمندی مردم مهم دانست.
 
آقای مهمند افزود: اتاق و تاجران کشور با وجود مشکلات بانکی در انتقال پول تاجران جهت خرید اموال تجارتی به ویژه تأمین مواد اولیه و غذایی مردم، بازهم توانست به همکاری اتحادیه صرافان کشور فعالیت های خود را به شکل عادی ادامه دهند.
 
معاون اول هیات مدیره اتاق، ضمن ابراز خرسندی از همکاری خوب مقام ولایت در حل مشکلات تاجران، روی بعضی از مشکلات تاجران در ولایت کابل از جمله مشکلات امنیتی و موضوعات حقوقی تاجران و بعضی موارد دیگر را یادآور شده و خواهان رسیدگی به مشکلات شان از سوی مقام ولایت کابل و سایر ارگان های ذیربط گردید. وی جهت حل مشکلات روزمره تاجران خواهان تدویر جلسات ماهوار ولایت با اشتراک نماینده اتاق و سکتور خصوصی گردید.
 
محترم خانجان الکوزی، چالش های اقتصادی را بزرگترین مشکل مردم دانسته، افزود که اتاق همواره مشکلات تاجران و اعضای سکتور خصوصی را به سمع مقامات رهبری امارت اسلامی رسانیده و در کنار آن تلاش نموده است تا در جهت تامین نیازمندی مردم و حل مشکلات اقتصادی کشور، در کنار دولت به خصوص نظام امارت اسلامی منحیث همکار خوب قرار داشته باشد. وی علاوه کرد که سکتور خصوصی بدون دخالت در امور سیاسی در طول تاریخ فعالیت خود با وجود چالش ها و شرایط دشوار به فعالیت خود ادامه داده است.
 
به همین ترتیب رؤساء و نمایندگان سکتور های مختلف از جمله نماینده پارک های صنعتی، اتحادیه های صرافان، مرغداری، قالین، تانکداران شهرکابل، میوه تازه و سبزیجات، وارد کنندگان مواد ارتزاقی، شرکت های ساختمانی، انجمن شفاخانه های خصوصی و تعدادی از تاجران پیرامون مشکلات شان صحبت نموده و خواهان رسیدگی به مشکلات شان از سوی مقام ولایت و سایر ارگان های ذیربط امارت اسلامی افغانستان گردیدند.
 
محترم شیخ ندا محمد ندیم والی ولایت کابل، پس از استماع سخنان هیات رهبری اتاق و نمایندگان سکتورهای مختلف، از برگزاری این نشست توسط اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و اشتراک جمع وسیع تاجران و سرمایه گذاران در آن ابراز خرسندی نموده، افزود: امارت اسلامی افغانستان با وجود تعزیرات از سوی جامعه جهانی، در نتیجه همکاری مردم و اتاق تجارت توانست روند عادی زندگی مردم و کاروبار تجارت را به پیش ببرد.
 
آقای ندیم اطمینان داد که وعده مسوولان امارت در قسمت حل مشکلات مردم و تاجران کشور جنبه عملی داشه و در زمینه حل مشکلات مطروحه وعده سپرد تا جایی که این مشکلات به مقام ولایت مربوط باشد خود اقدام خواهد کرد و در رفع سایر مشکلات در هماهنگی و همکاری با ارگانهای ذیربط امارت اسلامی اقدام خواهند کرد. وی در مورد حل مشکلات حقوقی تاجران و سرمایه گذاران از راه های اصولی و قانونی نیز وعده نمود.