روی ایجاد اتاق مشترک افغانستان - ایران و حل مشکلات تجارتی، در اتاق بحث صورت گرفت

در نشستی که با اشتراک محترم خان جان الکوزی عضو هیات مدیره و محترم شفیق الله عطایی سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان، محترمان یونس قاضی زاده رئیس اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری هرات، عبیدالله نورزی رئیس اتاق نیمروز، محمد حنیف مسعودی عضو هیات مدیره اتاق مشترک افغانستان – ایران و تعدادی از مسوولان دیپارتمنت های اتاق در دفتر مرکزی این اداره برگزار شد، روی ایجاد اتاق مشترک افغانستان – ایران در داخلی کشور، ایجاد هماهنگی ها و نشست های دوجانبه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
 
در این نشست، روی تفاهم قبلاً صورت گرفته شده در مورد ایجاد اتاق مشترک افغانستان - ایران بحث شد که به اساس آن اتاق مشترک از جانب ایران ایجاد گردیده بود، اما اتاق مشترک جانب افغانستان تاکنون نتوانسته ایجاد شود.
 
محترم خان جان الکوزی، ضمن اظهار خوش آمدید به آقای مسعودی، از کشور ایران به عنوان شریک بزرگ تجاری با افغانستان یادآور شده وخواهان هماهنگی و رفع مشکلات تجارتی در مرز دو کشور گردید. وی در این زمینه ایجاد اتاق مشترک افغانستان – ایران را در داخلی کشور یک نیاز مهم دانست.
 
محترم محمد حنیف مسعودی، از مشکلات موجود تجارتی در مرز افغانستان – ایران یادآوری کرده، مخالفت خود را با انحصار تجارت در سرحد دو کشور ابراز داشته و خواهان هماهنگی میان سکتور خصوصی افغانستان در جهت حل مشکلات موجود گردید.
 
محترم شفیق الله عطایی، در مورد توسعه روابط تجارتی و حل مشکلات موجود، روی نشست های B2B میان سکتور خصوصی دو کشور، تبادل هیات تجاری، تدویر نمایشگاه ها و سرمایه گذاری های مشترک تاکید ورزید. وی آمادگی اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان را در جهت ایجاد اتاق مشترک در افغانستان نیز ابراز داشت.
 
همچنان در این نشست رؤسای اتاق های هرات و نیمروز آقایان یونس قاضی زاده و عبیدالله نورزی نیز پیوامون مشکلات موجود در مرز دو کشور و بهبود تجارت، صحبت نموده و پیشنهادات خود را در زمینه ارائه داشتند.