ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با متخصصان برنامه های انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان

محترم خان محمد سرفراز باز رئیس دارالانشای هیات مدیره و محترم ‏شفیق‌الله ‏عطایی سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری در حضورداشت مسوولان دیپارتمنت های روابط بین الملل، انکشاف صادرات و سرمایه گذاری و آمریت خدمات انکشاف تجارتی و پالیسی اتاق با متخصصان بخش های نظارت و پالیسی برنامه های انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان ملاقات کرده و در مورد انکشاف اقتصادی و چالش های موجود بحث و تبادل نظر نمودند.
 
آقای باز ضمن اظهار خوش آمدید به متخصصان بخش های نظارت و پالیسی برنامه های انکشافی سازمان ملل متحد، گفت: "اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان خانه مشترک تاجران و سرمایه گذاران کشور بوده و به نمایندگی از سکتور خصوصی مشکلات و پیشنهادات موجود را با ادارات ذیربط دولت شریک ساخته و راه حل های مناسب را جستجو می کند". وی افزود: "منجمد ساختن دارایی مردم افغانستان از سوی جامعه جهانی ضمن تاثیرات ناگوار بالای فعالیت های اقتصادی سکتور خصوصی و زندگی مردم، باعث یک سلسله مشکلات دیگر نیز گردیده است."
 
آقای باز افزود: اتاق به خاطر رفع مشکل انتقال پول تاجران به خارج از کشور و حل مشکل نقدینگی در بانک های خصوصی، تلاش های زیادی را تا کنون انجام داده است و جهت ایجاد سهولت بیشتر در این زمینه مساعی بیشتر به خرج خواهد داد.
 
متخصصان بخش های نظارت و پالیسی برنامه های انکشافی سازمان ملل متحد، در مورد سروی های اقتصادی، توسعه اقصادی و تجارت صحبت نموده و در قسمت سروی های بعدی این سازمان خواهان همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان گردیدند.
 
محترم شفیق الله عطایی، طی صحبت های خود گفت: با وجود مشکلات فوق الذکر در کشور، بعد از حاکمیت امارت اسلامی افغانستان سکتور خصوصی موفق شده تا میزان صادرات کشور به 35 درصد افزایش دهد.
آقای عطایی افزود: اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان همواره با مؤسساتی که کمک های بشردوستانه ارائه داشته اند به خصوص در تطبیق برنامه های انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان، همکاری داشته و از ادامه این همکاری اتاق در آینده نیز اطمینان داد.