نشست هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری و تعدادی تاجران و صرافان با مسئولان امنیتی ولایت کابل

محترمان محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، خان محمد سرفراز باز رئیس دارالانشای هیات مدیره، شرین آغا ‏سخی رئیس مالی هیات مدیره، ذکریا بریالی و ضیاءالدین اچکزی اعضای هیات مدیره، میرویس هوتک معاون مالی و اداری هیات عامل اتاق، احمد شاه حکیمی معاون اول هیات مدیره اتاق کابل و تعدادی از اعضای هیات مدیره این اتاق، حاجی محمد داود معاون اول اتاق کندهار، رهبری اتحادیه صرافان و تعدادی از تاجران کشور طی نشستی با محترم مولوی محمد ابراهیم معاون اول قومندان امنیه ولایت کابل و شماری از مسئولان امنیتی این ولایت، روی مشکلات شان بحث و تبادل نظر نمودند.
 
این نشست که در دفتر مرکزی اتاق برگزار شد، در آغاز محترم محمد یونس مهمند، تشریف آوری معاون قومندانی امنیه و مسئولان امنیتی ولایت کابل را به اتاق تجارت و سرمایه گذاری خیر مقدم گفته، ضمن قدردانی از همکاری همیشگی و خوب مسئولان امنیتی امارت اسلامی افغانستان به خصوص قومندانی امنیه ولایت کابل، پیشنهاداتی را به خاطر همکاری بیشتر میان قومندانی امنیه و اتاق تجارت و سرمایه گذاری در جهت تأمین امنیت بهتر تاجران و سرمایه گذاران، ابراز داشت.
 
آقای مهمند، توزیع مجدد جواز سلاح از سوی قومندانی امنیه برای تاجران را که قبلاً هم از سوی این ارگان توزیع می گردید، تأکید نموده و نشست های هفته وار و منظم میان مسئولان قومندانی امنیه ولایت کابل و رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان را در جهت رسیدگی به مشکلات امنیتی و حقوقی تاجران و همچنان هماهنگی های بیشتر مهم و ضروری دانست.
محترم ذکریا بریالی، ضمن قدردانی از همکاری نیروهای امنیتی امارت اسلامی در تامین امنیت تاجران و سرمایه گذاران، روی مجهز شدن نیروهای امنیتی با یونیفورم مشخص و انتقال جواز سلاح از وزارت امور داخله به قومندانی امنیه تأکید ورزید.
 
در همین حال محترم ضیاءالدین اچکزی و محترم غلام نبی عیدی زاده روی مشکلات مشخص تاجران اشاره کرده و خواهان رسیدگی به مشکلات شان گردیدند.
محترم احمد شاه حکیمی، به مشکل سرای شهزاده کابل و شهرک صنایع سبز اشاره کرده و توجه مسئولان امنیتی و قومندانی امنیه ولایت کابل را در جهت رسیدگی به مشکلات شان معطوف داشت.
همچنان محترم عبدالرحمن زیرک عضو اتحادیه صرافان و شماری از صرافان، پیرامون مشکلات شان با بانک ها و چالش های امنیتی صحبت نمودند.
 
سپس محترم مولوی محمد ابراهیم معاون اول قومندان امنیه ولایت کابل، در مورد اهمیت و نقش تاجران در رشد اقتصادی کشور یادآور شده و از اقدمات قاطع قومندانی امنیه در قسمت گرفتاری دزدان و اختطاف چیان به خصوص بازداشت 2088 زندانی رها شده از زندان ها خبرداد. وی افزود قومندانی امنیه رسیدگی به مشکلات امنیتی تاجران و صرافان را در اولویت کاری خود قرار داده و در مورد مشکلات بانکی تاجران تا حدود صلاحیت خود همکاری خواهد کرد.
 
محترم خان محمد سرفراز باز، در جمعبندی خود از این نشست، روی تمامی مسایل مطرح شده اشاره کرده، گفت: مسئولان امنیتی امارت اسلامی در قسمت تأمین امنیت تاجران و سرمایه گذاران طی مدت کم کارهای زیادی را انجام داده اند. وی، پیشنهادات سازنده تاجران را در بهبود اوضاع امنیتی مهم و مؤثر دانسته و از تداخل وظیفوی بعضی از ارگانها در موارد امنیتی انتقاد کرده و استفاده از یونیفورم مشخص را برای نیروهای امنیتی مهم و لازمی دانست.