ملاقات سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری با مسوولان اتحادیه اروپا در افغانستان

محترم، شفیق الله عطایی سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری، با حضور داشت مسوولان دیپارتمنت های روابط بین الملل، انکشاف صادرات و سرمایه گذاری و انکشاف تجارت اتاق، با محترم محمد «ای ازوزی» تیم لیدر دفتر اتحادیه اروپا در افغانستان و محترم «هوبرت بلوم» مدیر کمک های بین‌المللی و همکاری در زمینه سکتور خصوصی اتحادیه اروپا برای افغانستان در دفتر کاری ریاست عامل ملاقات کرده و پیرامون توسعه تجارت و سرمایه گذاری و همکاری های مشترک بحث و تبادل نظر نمود.
 
آقای عطایی، ضمن اظهار خوش آمدید به آقایان "ای ازوزی" و "هوبرت بلوم"، از آغاز فعالیت مجدد اتحادیه اروپا در افغانستان استقبال نموده و آنرا یک نیاز در جهت رشد تجارت و حمایت از سکتور خصوصی کشور دانست. وی افزود: اتحادیه اروپا در افغانستان، قبلاً هم در قسمت رشد تجارت و حمایت از سکتور خصوصی کشور فعالیت های بسیار مثمری داشته است و اکنون که به فعالیت دوباره خویش آغاز نموده است یک اقدام نیک می باشد.
 
سرپرست ریاست هیات عامل، در مورد اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان و فعالیت های آن در عرصه های مختلف معلومات مفصل ارائه کرده و از مشکلات موجود فراراه تجارت افغانستان به ویژه در بخش های صادرات، ترانزیت و عدم تکمیل پروژه های مختلف در افغانستان نیز یادآور شده و همکاری های تخنیکی و مالی اتحادیه اروپا را در حل مشکلات تجارتی، ترانزیتی و تکمیل پروژه های نیمه کاره افغانستان یک نیاز مبرم خواند.
 
آقایان "ای ازوزی" و "هوبرت بلوم"، از تداوم کمک و همکاری های تخنیکی و مالی اتحادیه اروپا در جهت رشد تجارت افغانستان و حمایت از سکتور خصوصی اطمینان داده، افزود: اتحادیه اروپا حاضر است تا اتاق را در تطبیق برنامه های که در قسمت رشد تجارت و رفاه افغانستان مؤثر واقع شود حمایت نموده و به همکاری های مشترک خود ادامه دهد