بیست و نهمین جلسه کمیته اجرائیه و نزدهمین اجلاس عمومی ایکو با اشتراک اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان برگزار شد

بیست و نهمین جلسه کمیته اجرائیه و نزدهمین اجلاس عمومی «اتاق تجارت و صنایع سازمان همکاری های اقتصادی» (ECO CCI) به هدف انتقال دوره یی سکرتریت ایکو از ترکیه به ایران با اشتراک اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان تحت نظر انجنیر سید جاوید برهان رئیس روابط بین‌الملل اتاق، به گونه انلاین برگزار شد. سکرتریت و ریاست هیات مدیره اتاق (ایکو) بعد از هر سه سال به یکی از کشورهای عضو این سازمان که افغانستان نیز یکی از اعضای آن می باشد، انتقال می گردد.
 
در این اجلاس، از جانب افغانستان محترمان: انجنیر سید جاوید برهان، احمد ضیاءعظیمی شینوزاده عضو هیات مدیره و احسان سخی از اعضای کمیته ملی ایکو و امید غفورزی مسوول دیپارتمنت روابط بین‌الملل اتاق شرکت ورزیده بودند و همچنان رئیس اتاق ایکو در ترکیه، رهبری اتاق های ایران، ترکمنستان، تاجکستان، پاکستان، آذربایجان، قزاقستان، قرغیزستان و رئیس بانک ایکو از جمله سایر اشتراک کنندگان و سخنرانان این نشست آنلاین بودند.
 
محترم سید جاوید برهان، طی سخنرانی خود از تغییر نظام در افغانستان و مشکلات اقتصادی کشور یادآوری کرده و ضمن سپاسگزاری از کمک های عضو این سازمان به مردم افغانستان، افزود که امارت اسلامی هم در نظر دارد تا روابط حسنه با تمام کشورهای جهان به خصوص کشورهای عضو ایکو داشته باشد و تسهیلاتی را در زمینه سرمایه گذاری در عرصه های گوناگون از جمله استخراج معادن افغانستان نیز مساعد ساخته است.
 
آقای برهان، روی عملی سازی تفاهمنامه تسهیلات تجارتی (ایکوتا) و برگزاری نشست های اتاق تجارت و صنایع سازمان همکاری های اقتصادی به گونه حضوری نیز تأکید ورزید. وی از اوضاع خوب امنیتی در افغانستان در زمینه سرمایه گذاری ها اطمینان داده و از این کشور ها خواست تا در افغانستان سرمایه گذاری کنند.
 
علاوه برآن در این نشست، از سوی سایر سخنرانان روی حل چالش های ترانزیتی و تجارتی و ایجاد تسهیل ویزه میان کشورهای عضو ایکو بحث صورت گرفته و آنان خواهان رفع موانع و ایجاد تسهیلات بیشتر برای تاجران، سرمایه گذاران و شرکت های ترانسپورتی عضو این سازمان گردیدند.