اتحادیه های شفاخانه ها و پوهنتون های خصوصی مشکلات شانرا با رهبری اتاق مطرح نمودند

محترمان محمد یونس مهمند معاون اول هیئت مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری، شیرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره، شفیق الله عطایی سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، در نشستی با حضور داشت میرویس هوتک معاون مالی و اداری هیات عامل، مسوول دیپارتمنت انکشاف صادرات و سرمایه گذاری اتاق و نمایندگان اتحادیه های شفاخانه ها و پوهنتون های خصوصی، پیرامون مشکلات شان بحث و تبادل نظر نمودند.
 
در نخست، محترم شفیق الله عطایی ضمن اظهار خوش آمدید به اشتراک کنندگان این نشست، در مورد اهمیت سکتور های صحی و تحصیلات عالی و همچنان مشکلات فعلی سکتور های مذکور و راه های بیرون رفت از مشکلات شان، صحبت نمود.
 
سپس محترم محمد یونس مهمند، در رابطه به موضوع صحبت نموده، گفت: سکتور های صحت و تحصیلات عالی خصوصی در شرایط بسیار سخت در بخش های مختلف و حیاتی سرمایه گذاری نموده اند که ضمن ارایه خدمات به جامعه، برای هزاران تن ایجاد اشتغال نموده و وسیله تقدیم کردن کادرها مسلکی در کشور نیز می باشد.
 
آقای مهمند، با آنکه خدمات سکتور های نامبرده را مهم و ارزشمند توصیف کرد، از مسوولان سکتور های صحی و تحصیلی خواست تا در مورد کیفیت و معیاری سازی خدمات صحی و تحصیلات عالی توجه بیشتر نمایند.
در این نشست، نمایندگان شفاخانه ها و پوهنتون های خصوصی از عدم همکاری حکومت گذشته در بخش های مالیات برعایدات، برخورد دوگانه در مورد تعرفه مصرف برق و توزیع زمین برای سکتور خصوصی انتقاد کرده و آنرا از مشکلات عمده خویش عنوان نموده و خواهان همکاری اتاق در این زمینه گریدند.
 
محترم شیرین آغا سخی ضمن تایید مشکلات این دو سکتور بر بلند بردن کیفیت و خدمات معیاری تأکید نموده و از نمایندگان شفاخانه و موسسات تحصیلات عالی خصوصی خواست که برای حل مشکلات یاد شده، پیشنهادات و طرح مشخص خویش را بطور کتبی با اتاق شریک نمایند.
 
در اخیر، مسوولان اتحادیه های مذکور از رهبری اتاق خواهان همکاری بیشتر در زمینه حل مشکلات شان گردیده و تقاضا نمودند که در زمره کمیته های تخصصی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، کمیته تحصیلات عالی خصوصی نیز ایجاد گردد که در مورد این پیشنهاد شان وعده سپرده شد که موضوع را در جلسه هیات رهبری اتاق مطرح نموده و در زمینه اجراآت صورت خواهد گرفت.